- mån jun 04, 2007 13:16
En av mammorna som hämtar/lämnar samtidigt som jag på dagis kånkade jämt omkring på lillebror i Babybjörn och jag tänkte mer än en gång att jag borde inviga henne i sjalarnas förtrollade värld... Men man måste ju invänta rätt tillfälle.
Så en vacker dag kom hon med sonen i ringsjal
och då infann sig tillfället! Jag frågade lite om sjalen och vips så hade hon nappat på idén att komma hem till mig och klämma lite på olika långsjalar.
Förra veckan var hon här och provknöt med min Pikku-Ru. Hon fick med sig den hem för att låna och prova över sommaren. Idag mötte jag henne på dagisgården vid lämningen & lillebror satt så fint i sjalen!
-Är du frälst än? frågade jag försiktigt... "-Det är underbart med sjal! "utbrast hon. "Vi var på ikea i helgen och han satt så bra i sjalen hela tiden och jag får inte ens ont!!!" fortsatte hon.
Gossen är snart fem månader och väger inte speciellt mycket - så de har hela sommaren på sig att gosa järnet i trikåsjalen.... Sen ska jag guida henne in i djungeln av vävda sjalar...
& så fick ju min kära vänninna en liten tös här om veckan.
Köpte henne en Hug a Bub (råååååååååsa) som hon redan provknutit. Tösen vill INTE ligga i vagnen... (en liten Sigge, helt enkelt) hon vill vara PÅ sin mamma jämt. Hennes lillkille var aldrig så - så hon är lite chockad av hur krävande det kan vara med bebis.
"-Vilken tur att jag har sjalen!" utbrast hon när vi sågs senast...
Jag fortsätter missionera.

Förra veckan var hon här och provknöt med min Pikku-Ru. Hon fick med sig den hem för att låna och prova över sommaren. Idag mötte jag henne på dagisgården vid lämningen & lillebror satt så fint i sjalen!

-Är du frälst än? frågade jag försiktigt... "-Det är underbart med sjal! "utbrast hon. "Vi var på ikea i helgen och han satt så bra i sjalen hela tiden och jag får inte ens ont!!!" fortsatte hon.
Gossen är snart fem månader och väger inte speciellt mycket - så de har hela sommaren på sig att gosa järnet i trikåsjalen.... Sen ska jag guida henne in i djungeln av vävda sjalar...

& så fick ju min kära vänninna en liten tös här om veckan.

Jag fortsätter missionera.

Mamma till storasyster 0505 & lillebror 1109