- tis maj 22, 2007 08:30
Hej alla här!
Jag är en tvåbarnsmamma som går och funderar...
Min yngsting är nu snart fem månader, och fakta i fallet är som följer:
Vi bor lite offside höll jag på att säga och sade det visst också
, och varje gång som jag skall nån vart måste det bli bilen.
Jag har en tvillingvagn för mina båda, och det är jättebra när man skall bara ta en promenad här i omgivningarna.
Nu så hände det sig att lilla tösan blev sjuk
för ungefär en månad sedan, en lång och seg historia,
och jag var tvungen att springa på barnmottagning och sjukhus titt som tätt. Och ta med min två-åring, oftast. Då tyckte jag inte att det var särskilt praktiskt med någon stor otymplig dubbelvagn - jag orkar ju inte ens lyfta in den i bilen - utan det blev så att jag bar lilla damen i Baby Björnen och gossen fick sitta i enkelvagnen.
Jag har en god väninna - en eminent trebarnsmor - som bär sin lilla yngtsling i sjal. Hon är väldigt nöjd med detta, och berättar ofta för mig om hur praktiskt det är...
Så alltså: jag som är en nyfiken person funderar nu på följande frågor:
:arrow: vilka är fördelarna med sjal i jämförelse med Björnen? Själv tycker jag att Björnen är lite krånglig att få på, plus att jag får lätt ryggvärk av den...
:arrow: Kan du ha samma sjal länge med samma barn, eller växer de ur?
:arrow: Om man nu tänker sig en sötsak på snart fem månader och sju kilo, vad skulle du rekommendera
:
:arrow: Jag tänker mig att detta skulle vara bra att ha i just transportsyfte - hör gör ni IRL
: Har ni sjalen på er när ni kör bil, eller tar man den på sig som Björnen, när man skall bort från bilen
:
:arrow: Är det försent
: Skall man börja när de är nyfödda
:
Jag skall naturligtvis förhöra väninnan mycket noga om allt detta
men det är alltid värdefullt med många åsikter!
Kanske lite overkill att registrera sig för att kunna ställa lite frågor, men jag är som sagt en nyfiken person...

Jag är en tvåbarnsmamma som går och funderar...

Min yngsting är nu snart fem månader, och fakta i fallet är som följer:
Vi bor lite offside höll jag på att säga och sade det visst också

Nu så hände det sig att lilla tösan blev sjuk

Jag har en god väninna - en eminent trebarnsmor - som bär sin lilla yngtsling i sjal. Hon är väldigt nöjd med detta, och berättar ofta för mig om hur praktiskt det är...

Så alltså: jag som är en nyfiken person funderar nu på följande frågor:
:arrow: vilka är fördelarna med sjal i jämförelse med Björnen? Själv tycker jag att Björnen är lite krånglig att få på, plus att jag får lätt ryggvärk av den...

:arrow: Kan du ha samma sjal länge med samma barn, eller växer de ur?
:arrow: Om man nu tänker sig en sötsak på snart fem månader och sju kilo, vad skulle du rekommendera

:arrow: Jag tänker mig att detta skulle vara bra att ha i just transportsyfte - hör gör ni IRL

:arrow: Är det försent

Jag skall naturligtvis förhöra väninnan mycket noga om allt detta

Kanske lite overkill att registrera sig för att kunna ställa lite frågor, men jag är som sagt en nyfiken person...