- tis maj 15, 2007 10:16
Situationen är som följer: Lillgumman är 8 månader och väger nästan 10 kilo. Alltså vill jag bära henne på ryggen, det börjar bli seriöst tungt att bära på magen. Vi har en Patapum men varken maken eller jag tycker att det blir riktigt bra att ha henne på ryggen, det är som om hon inte kommer tillräckligt nära oss eller nåt.
Så jag knöt på lillan på ryggen på maken för ett tag sedan i omslutet X och det var ju såååå skönt och han bara lovprisade komforten, lillan skrattade högt och nu vill han bara bära henne i sjal på ryggen när vi skall ut.
Så långt allt väl. Men när jag skall knyta upp henne själv - det går inte! Alltså, det är inga problem att få upp henne på ryggen och jag vet ju hur jag skall knyta men HON LIGGER INTE STILL!!!
Hon ålar och ormar sig och skall liksom rulla av ryggen och böjer sig bakåt som ett C och det blir helt livsfarligt. Det enda som funkar är att knyta omslutet X på magen och humpa runt till ryggen efteråt, men det är ju fusk!
Min fråga är: Vänjer sig bebisar vid att bli uppknutna på ryggen såtillvida att de lär sig att ligga still medans man knyter? Någon som haft likande problem? Hur lång tid har det tagit i så fall?
För oss handlar det liksom inte om att det måste bli snyggt eller att armarna måste hamna innanför eller så - det handlar om att hon vill slänga sig handlöst ner och slå ihjäl sig!

Så jag knöt på lillan på ryggen på maken för ett tag sedan i omslutet X och det var ju såååå skönt och han bara lovprisade komforten, lillan skrattade högt och nu vill han bara bära henne i sjal på ryggen när vi skall ut.

Min fråga är: Vänjer sig bebisar vid att bli uppknutna på ryggen såtillvida att de lär sig att ligga still medans man knyter? Någon som haft likande problem? Hur lång tid har det tagit i så fall?
För oss handlar det liksom inte om att det måste bli snyggt eller att armarna måste hamna innanför eller så - det handlar om att hon vill slänga sig handlöst ner och slå ihjäl sig!

Mamma till 2 smågummor, födda sept -06 och juli -10