- mån maj 14, 2007 14:28
Igår var vi på en trevlig familjeutflykt i stadsparken. Gräset kändes torrt och bra så vi tog med oss fika från caféet och satte oss på marken... Tyvärr hade vi glömt ta med oss filt (vi har inte ens en filt
). Aha, tänkte jag, men då sitter vi på sjalen, så praktiskt! Sagt och gjort.
Detta var ju inte så smart, speciellt inte om man är en fläckfobiker som jag. När vi kom hem och jag hängde upp sjalen upptäckte jag flera jordfläckar, och ve och fasa, en gräsfläck!
Våndades halva natten. I morse tog jag fram den stoora flaskan med fläckborttagningsmedel och så fick min kära Easy ta sig ett varv i maskinen (första gången jag tvättar den). Allt verkar ha gått bra och nu hänger den och flaggar i balkongdörren. Puh!
Så vad göra? Jag tycker fortfarande att det vore praktiskt att kunna använda sjalen som picnicfilt, men då får det vara en fläcktålig, mindre dyr sjal... Jag måste alltså skaffa en sommarsjal!

Några tips?

Detta var ju inte så smart, speciellt inte om man är en fläckfobiker som jag. När vi kom hem och jag hängde upp sjalen upptäckte jag flera jordfläckar, och ve och fasa, en gräsfläck!

Så vad göra? Jag tycker fortfarande att det vore praktiskt att kunna använda sjalen som picnicfilt, men då får det vara en fläcktålig, mindre dyr sjal... Jag måste alltså skaffa en sommarsjal!

Några tips?
Mirjam med M 2006-09 och R 2009-12