Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Picea
Jag tycker det verkar som ett väldigt okunnigt påstående att det är lathet som gör att vissa barn utvecklas senare. Barn mognar olika fort, helt enkelt, det kan man inte påverka.

Däremot blir äldre barn lata av att åka vagn för mycket, men ingen orkar bära dem så mycket att de blir lata och inte orkar gå själva, tror jagh.
Lo skrev:Det var iaf min mammas teori om varför min snart 6 månader lilla son inte har haft ambitionen attt rulla runt än. Altså inte korkade utan de är helt enkelt senare i utvecklingen på grund av att de inte BEHÖVER göra det.
:Hahaa:
Kan inte låta bli att skratta gott åt det här uttalandet för du formulerar dig så roligt! Det verkar ju som om du tar det med gott humör också. :D Det ärju samma typ av resonemang som när man säger att barn som får tutte för länge inte kommer att vilja äta annan mat. Vad gäller sjalbarn och runtrullning krypning etc så var min fia ganska normaltidig med de flesta sådana saker, men när hon väl kommit igång med att krypa så ärhon tillsammans med en annan gosse bland föräldragruppens barn, som han var väldigt tidig motoriskt med allt, den som är allra mest livlig och fysiskt energisk och kryper med rasande fart åt alla håll, medan ett par andra bebbar som de legat i vagn mest för jämnan sitter lojt i ett hörn och inte försöker ta sig åt vare sig det ena eller det andra hållet. Så det är klart att bebisar är olika, och för övrigt är det obegripligt varför en bebis som rullas runt i en vagn skulle ha så mycket större ambitioner att vara motoriskt aktiv än en som sitter i sjal... det är ju inte ens logiskt...
Pétronille skrev:… för övrigt är det obegripligt varför en bebis som rullas runt i en vagn skulle ha så mycket större ambitioner att vara motoriskt aktiv än en som sitter i sjal… det är ju inte ens logiskt…
Men om man jämför en bebis som bärs i sjal hemma med en som ligger på en filt på golvet så blir det lite mer rationellt tänkt.
Christer Romson skrev:
Pétronille skrev:… för övrigt är det obegripligt varför en bebis som rullas runt i en vagn skulle ha så mycket större ambitioner att vara motoriskt aktiv än en som sitter i sjal… det är ju inte ens logiskt…
Men om man jämför en bebis som bärs i sjal hemma med en som ligger på en filt på golvet så blir det lite mer rationellt tänkt.
Joo kanske men... finns det några som ALDRIG låter sina barn ligga på golvet? och för övrigt så får ju sjalbarnen se en massa spännande saker när dom bärs runt som får dem av vilja upptäcka en massa grejor! :wink:
Av Lo
:Hahaa:
Kan inte låta bli att skratta gott åt det här uttalandet för du formulerar dig så roligt! Det verkar ju som om du tar det med gott humör också. :D Det ärju samma typ av resonemang som när man säger att barn som får tutte för länge inte kommer att vilja äta annan mat. Vad gäller sjalbarn och runtrullning krypning etc så var min fia ganska normaltidig med de flesta sådana saker, men när hon väl kommit igång med att krypa så ärhon tillsammans med en annan gosse bland föräldragruppens barn, som han var väldigt tidig motoriskt med allt, den som är allra mest livlig och fysiskt energisk och kryper med rasande fart åt alla håll, medan ett par andra bebbar som de legat i vagn mest för jämnan sitter lojt i ett hörn och inte försöker ta sig åt vare sig det ena eller det andra hållet. Så det är klart att bebisar är olika, och för övrigt är det obegripligt varför en bebis som rullas runt i en vagn skulle ha så mycket större ambitioner att vara motoriskt aktiv än en som sitter i sjal... det är ju inte ens logiskt...[/quote]

Klart jag tar det med ro, det var 23 år sen hon hade bebis själv så vad vet hon! :wink: Förövrigt verkar min vilding inte vara en vilding överhuvudtaget, han har fortfarande inte vänt sig.... och sitter mest tyst o snällt och tittar på alla roliga människor! Trots att jag har burit honom, så tyvärr är det ingen garanti åt nåt håll! :D Men det positiva är att jag inte behöver oroa mig för att han sak riva huset lr göra illa sig! :)
Av Lo
hmmm,citatet pajade visst...
Användarens profilbild
Av snigelina
:rofl:

Vi får väl hoppas det lata barnet lärt sig gå innan h*n börjar skolan iaf? *s*

Vår minsting är den som burits i sjal och hon var tidigare än båda sina systrar och de var "tidiga" barn även de. Stella tog sina första steg nån vecka innan 7-årsdagen.
Användarens profilbild
Av aha
:lol: :lol: :lol:

Ja minstingen gick ju inte förrän han var 8 månader och han är väldigt mycket buren.

Tror din mammas teori är knäckt :wink:

Barn är olika helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Annika80
snigelina skrev::rofl:

Vi får väl hoppas det lata barnet lärt sig gå innan h*n börjar skolan iaf? *s*

Vår minsting är den som burits i sjal och hon var tidigare än båda sina systrar och de var "tidiga" barn även de. Stella tog sina första steg nån vecka innan 7-årsdagen.
7 års dagen :shock: , du menade 7 månaders dagen va? :wink: annars stämde kanske hennes teori :wink:
Användarens profilbild
Av Crappy
Första gick vid 9 månader den andra gick på 8 månaders dagen. Jag tror inte att barn över lag blir lata. Däremot har jag sett en 6 åring som ville åka vagn för att han var bekväm.

Dock känner jag till en flicka som i tid och otid kräver att bli buren om hennes mamma har med bärdon. Flickan är 2,5 år och hyfssat tung så visst finns det undantag.
Användarens profilbild
Av Helene
Olivia började bäras i sjal först vid 4 mån och bars inte hela tiden utan åkte en hel del vagn också i perioder. Hon kröp vid 8 mån och gick vid 14 mån men ville fortfarande bli buren ofta, nu skulle hon gärna bli buren eller åka vagn jämt om hon fick. (men det får hon inte!)
Sigrid som blev buren på heltid från födseln började krypa vid 6 mån, gick iofs inte förrän vid 15 mån (men det berodde till stor del på sjukdom) och sen hon började gå vill hon INTE varken bäras eller åka vagn!
Användarens profilbild
Av AnnaLena
Ja så trode man ju förr, att barn inte skulle skämmas bort. Sitter rätt hårt i äldre generationer visst... fast om man går ännu längre tillbaka så var det ju precis tvärtom. :P
Användarens profilbild
Av schmut
det där borde väl vara helt individuellt. vissa barn trivs på ett sätt medans andra på ett annat. det finns inget värre än när folk silar ungar genom samma finmaskiga nät.

vi har en helvild tjej som sjalar, vagnar och rullar runt som en liten korv i nerförsbacke.
jag tror att sjalen gjort henne tryggare men knappast lat, utan allt har sin tid. ibland är det titta sig omkring som gäller och då är det vagnen som passar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?