Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av vovvemor
Förra veckan och igår rastade jag hundar med Daga på ryggen i ergon. Även om det bara varit riktiga kortisvändor, tyckte jag ändå att det tryckte på bebishuvudet/mitt blygdben/nederdelen av livmodern på ett obehagligt sätt - jag är ju ganska så gravid (40+3 med extremt nedsjunken och lågt liggande skitkorv därinne) så det kanske inte är så konstigt.

Idag när vi skulle ut så våndades jag lite innan, men sedan kom jag på att jag ju faktiskt har andra alternativ än ergon. :wink: Sagt och gjort - jag tog fram min vackra Eld - fast då gick Daga och hämtade Lavan istället och den vinken förstod jag ju. Sedan sträckte hon sig mot mig och sade för första gången "aaal" och jisses, vad mysgosigt det kändes i mammahjärtat! :heart:

Så snodde jag upp henne i ett omslut på ryggen och knöt ovanför magen och det är klart att det var mycket skönare!! (Det enda är att det gjorde ont i ryggen att knyta fast henne, men efteråt var det klart bekvämare.)

Helt plötsligt förstår jag inte varför det i princip bara blivit ergon för långpromenaderna när jag varit gravid, jag fattar inte att jag liksom lyckats glömma sjalarna! :shock:

Så, ibland ska man tänka längre än näsan räcker, haver jag lärt mig av detta. :wink:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
:heart: :vågen: Hurra!

..och jag skulle gärna vilja se det på bild.. det ser så fint ut på bilderna i mitt huvud! :loving:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
vovvemor skrev: - fast då gick Daga och hämtade Lavan istället och den vinken förstod jag ju. Sedan sträckte hon sig mot mig och sade för första gången "aaal" och jisses, vad mysgosigt det kändes i mammahjärtat! :heart:
:heart: Underbart! :heart:
Användarens profilbild
Av vovvemor
sagogrynet skrev::heart: :vågen: Hurra!

..och jag skulle gärna vilja se det på bild.. det ser så fint ut på bilderna i mitt huvud! :loving:
Det vete tusan - svettig, tjock mamma med tokrolig mage :lol: - men det är sant, barnet och sjalen är ju väldigt väldigt fina såklart... :wink:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
vovvemor skrev:
sagogrynet skrev::heart: :vågen: Hurra!

Det vete tusan - svettig, tjock mamma med tokrolig mage :lol: - men det är sant, barnet och sjalen är ju väldigt väldigt fina såklart... :wink:
Jag är helt säker på att du ser alldeles underbart vacker ut! Speciellt eftersom du är just en "tjock mamma med tokrolig mage" Du är ju gravid förtusan! :loving:
Användarens profilbild
Av Droppen
Låter superhärligt ju! :P

Förstår att det är mycket skönare med sjal. Jag har själv ff problem med bäckenet efter graviditeten och känner stor skillnad när jag bär i sjal jämfört med Ergo.
Sjal avlastar så mycket bättre! :vågen:
Av Ergon får jag snabbt ont.

Vilken bra sjalsmak lilla dottern har, Lavan är ju också vacker! :loving:
Användarens profilbild
Av lindamarie
Tror att man, ialla fall jag har en tendens till att bli ergo-lat eller mt-bekväm.
Man får för sig att det är lika bra avlastning och att det går snabbare och smidigare.
Jag måste därför akta mig för att använda ergon. Jag kommer troligtvis inte att få några flera barn och vill verkligen sjala så mycket som möjligt så därför använder jag i stort sätt bara långsjal-vilket jag verkligen trivs med. (När kommer bebisen igentligen?) :blahblah:
Användarens profilbild
Av sacha42
härligt :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Åh det där fick mig att vilja testa med sjal på ryggen igen 8) Jag är också lat och tar bara Becon (eller tidigare Ergon) på ryggen. Fast det beror inte bara på att jag är lat, det är också för att Thea är så extremt "flaxig" när man ska knyta att det bara inte går att få det bra :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Åhh, vad härligt det låter. Hade gärna sett det. Snälla ta ett kort och visa för oss. Du har en av de finaste gravidmagarna jag sett. Är helt säker på att ni såg underbara ut. :D
Användarens profilbild
Av April
Åh, vad mysigt! Kan lillebror se till att komma ut NUUUUUUU!!! :-D Mina synska egenskaper säger att han kommer i natt klockan 3:56 (eller möjligtvis att värkarna sätter igång då) 8) ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
vovvemor skrev:Förra veckan och igår rastade jag hundar med Daga på ryggen i ergon. Även om det bara varit riktiga kortisvändor, tyckte jag ändå att det tryckte på bebishuvudet/mitt blygdben/nederdelen av livmodern på ett obehagligt sätt - jag är ju ganska så gravid (40+3 med extremt nedsjunken och lågt liggande skitkorv därinne) så det kanske inte är så konstigt.

Idag när vi skulle ut så våndades jag lite innan, men sedan kom jag på att jag ju faktiskt har andra alternativ än ergon. :wink: Sagt och gjort - jag tog fram min vackra Eld - fast då gick Daga och hämtade Lavan istället och den vinken förstod jag ju. Sedan sträckte hon sig mot mig och sade för första gången "aaal" och jisses, vad mysgosigt det kändes i mammahjärtat! :heart:

Så snodde jag upp henne i ett omslut på ryggen och knöt ovanför magen och det är klart att det var mycket skönare!! (Det enda är att det gjorde ont i ryggen att knyta fast henne, men efteråt var det klart bekvämare.)

Helt plötsligt förstår jag inte varför det i princip bara blivit ergon för långpromenaderna när jag varit gravid, jag fattar inte att jag liksom lyckats glömma sjalarna! :shock:

Så, ibland ska man tänka längre än näsan räcker, haver jag lärt mig av detta. :wink:
Jag blir så full i skratt varje gång jag ser ett inlägg från dig vovvemor. Dels din signatur och så din stora bild med dotterns namn Daga.

Jag är också en vovvemor och så heter min hund Dotter Daga i stamtavlan. Kissmeth´s Dotter Daga. :D :app:
Användarens profilbild
Av vovvemor
3-barns mor skrev:
vovvemor skrev:Förra veckan och igår rastade jag hundar med Daga på ryggen i ergon. Även om det bara varit riktiga kortisvändor, tyckte jag ändå att det tryckte på bebishuvudet/mitt blygdben/nederdelen av livmodern på ett obehagligt sätt - jag är ju ganska så gravid (40+3 med extremt nedsjunken och lågt liggande skitkorv därinne) så det kanske inte är så konstigt.

Jag blir så full i skratt varje gång jag ser ett inlägg från dig vovvemor. Dels din signatur och så din stora bild med dotterns namn Daga.

Jag är också en vovvemor och så heter min hund Dotter Daga i stamtavlan. Kissmeth´s Dotter Daga. :D :app:
Nähä? Vad häftigt! Dotter Daga, vad roligt... Har du någon hanhund med något bra namn som lillebror kan ta också? :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
vovvemor skrev:
3-barns mor skrev:

Nähä? Vad häftigt! Dotter Daga, vad roligt... Har du någon hanhund med något bra namn som lillebror kan ta också? :wink: :lol:
du kan ju alltid använda Torsten :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?