- mån maj 07, 2007 18:02
Sex sjalbarn födda 0509, 0705 och 0904 samt 1110, 1110 och 1511 .
Förra veckan och igår rastade jag hundar med Daga på ryggen i ergon. Även om det bara varit riktiga kortisvändor, tyckte jag ändå att det tryckte på bebishuvudet/mitt blygdben/nederdelen av livmodern på ett obehagligt sätt - jag är ju ganska så gravid (40+3 med extremt nedsjunken och lågt liggande skitkorv därinne) så det kanske inte är så konstigt.
Idag när vi skulle ut så våndades jag lite innan, men sedan kom jag på att jag ju faktiskt har andra alternativ än ergon.
Sagt och gjort - jag tog fram min vackra Eld - fast då gick Daga och hämtade Lavan istället och den vinken förstod jag ju. Sedan sträckte hon sig mot mig och sade för första gången "aaal" och jisses, vad mysgosigt det kändes i mammahjärtat!
Så snodde jag upp henne i ett omslut på ryggen och knöt ovanför magen och det är klart att det var mycket skönare!! (Det enda är att det gjorde ont i ryggen att knyta fast henne, men efteråt var det klart bekvämare.)
Helt plötsligt förstår jag inte varför det i princip bara blivit ergon för långpromenaderna när jag varit gravid, jag fattar inte att jag liksom lyckats glömma sjalarna!
Så, ibland ska man tänka längre än näsan räcker, haver jag lärt mig av detta.
Idag när vi skulle ut så våndades jag lite innan, men sedan kom jag på att jag ju faktiskt har andra alternativ än ergon.

Så snodde jag upp henne i ett omslut på ryggen och knöt ovanför magen och det är klart att det var mycket skönare!! (Det enda är att det gjorde ont i ryggen att knyta fast henne, men efteråt var det klart bekvämare.)
Helt plötsligt förstår jag inte varför det i princip bara blivit ergon för långpromenaderna när jag varit gravid, jag fattar inte att jag liksom lyckats glömma sjalarna!

Så, ibland ska man tänka längre än näsan räcker, haver jag lärt mig av detta.