Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asa
När jag har övat på ryggknut de sista dagarna här(efter jag lärde mig det på träffen i Bagis, Tack :) ) så har L högljutt protesterat när jag har slängt upp honom och börjat böka. På träffen var han helnöjd. Jag har försökt lugna honom och fortsatt men det har inte gått eftersom gråten eskalerat till något konstigt ljud från helvetet. Jag tror inte han gillar att jag håller på och trixar så mycket med honom.

Jag tror att han skulle lugna sig när jag är klar och börjar gå runt lite men det är för stressande att höra sin bebis så där.

Ska jag fortsätta försöka när han gråter eller ska jag vänta och försöka senare eller ska jag lägga ner helt ett tag?
Jag vill verkligen bära på rygg eftersom det ger mig en sån större frihet här hemma.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tror nog att du ska låta det vara ett litet tag. Vänta en vecka eller så å försök igen.
Blir han fortfarande lika lessen försök igen om en vecka osv.
Användarens profilbild
Av Clifford
Har du ingen sele som du kan ha honom i på ryggen, så att han blir van att sitta där till en början? Fast... Han är ju så liten så selarna kanske är tokstora :)
Användarens profilbild
Av asa
Jag har både beco och ergo. Kanske ska prova med ergo, becon ser han inget i för ryggen är så hög i den. När vi är ute med sele sover han mest och då är det lungt. Men kanske skulle jag ha honom i den så han blir lite mer bekväm på ryggen. Ska prova här i dagarna och vänta lite med ryggknuten.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Framför allt prova medan han är mätt glad och nöjd! Om möjligt ha någon mer vuxen med som kan stå bakom och assistera så det går smidigare och snabbare så han inte behöver bli bänglad med så länge. När han vant sig lite och vet vart han är på väg släpper det nog.
Med S övade jag först med backstrap (dra sjalen först ett helvarv runt bröstorgen, under armarna på babyn så är det säkrare mot spratten och glid) för det går ju apsmidigt och jättefort så hon hann inte ens börja protestera och när hon väl satt där var hon ju glad och nöjd. Hon var nog ca 3 veckor då. Då bar jag bara på rygg inne väldigt korta stunder men sedan när vi ville bära länger var hon ju redan van med ryggknyt så då gick det fint att växla över till vanlig tibetansk ryggsäck.
Användarens profilbild
Av asa
Miamamman skrev:Med S övade jag först med backstrap (dra sjalen först ett helvarv runt bröstorgen, under armarna på babyn så är det säkrare mot spratten och glid) för det går ju apsmidigt och jättefort så hon hann inte ens börja protestera och när hon väl satt där var hon ju glad och nöjd.
Nu känner jag mig inte alltför smart. Hur menar du med ett helt varv runt bröstkorgen... Så det blir ett kors bak på hans rygg? Kan du beskriva mer ingående?
Användarens profilbild
Av Miamamman
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/backstrap.htm

Bilden längst ner. Så funkar det även med trikåsjal. Avslut tycker jag är bäst att göra som tibetanskt (som på bildserien) eller dra fram och snutta några gånger mellan brösten och sedan bak och knyta som vanlig ryggsäck. Bara bakår under armarna som vnlig ryggsäck blir inte så bra med backstrap tycker jag, känns säkrare om axelbanden går framåt/inåt om du förstår hur jag menar?
Användarens profilbild
Av sparveln
Nu vet jag ju inte alls om det är så för er men min son skulle inte ha velat åka på ryggen när han var så liten, allrahelst inte när han var vaken eftersom han då ville se mig (om jag förstått det rätt är din son bara tre månader?). Om jag minns rätt tror jag inte att han satt på ryggen mycket förrän han var runt året, vi började väl lite när han var tio månader något sådant, men sedan är han i och för sig en riktigt lättviktare också så det gjorde inte mig något att han ville åka därfram!
Användarens profilbild
Av asa
Det verkar ju enkelt och bra, inte massa tyg att strula med men jag måste ändå undra, det ser inte så bekvämt ut för den lilla. Kommer han inte hänga i armhålorna och knävecken eller är det bara som det ser ut? Ska hur som helst prova i morgon. Funkar det är det helt suveränt att börja med.
Kanske ar jag för stora förhoppningar om att han ska gilla att åka rygg när han är så liten, vad jag har hört börjar ju inte många förens efter 6 månader minst. Men jag vill ju måla, laga mat och pyssla utan honom på framsidan men ändå ha honom tätt, tätt :? ,dilemma...
Användarens profilbild
Av sanna73
Alfred har inte förrän den sista veckan velat vara på ryggen någon längre stund, han har velat se mig. Från ca fem månader har vi övat att åka på ryggen. Prövade med sjal - men då grät han mest, så det blev i ergon han åkt mest och "lärtde" sig sitta på ryggen.

Nu gillar han det och somnar allt som oftas när jag sätter honom där :lol: Men det tog nästan 4 månader med långsam träning att komma dit.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Hej

Ang backstrap tycker jag det är helt ok kortare stunder. bär fortfarande S så ibland, om jag bara ska ner i källaren hänga en tvät toch upp igen så är det perfekt. Tar 5 sek att slänga upp henne på ryggen, inget som glider och far även om hon håller på och tjorvar när hon ska upp. När tvätten är häng 3 min senare vill hon ju ner igen så det är inte värt besväret att göra det mer bekvämt. Faktiskt hamnar mesta vikten ändå i deras knäveck, inte så mycket under armarna och en så liten skrutt som din väger ju inte heller mycket. Gör man dessutom det där extra varvet runt bröstkorgen så avlastar det med. Det är också bra tycker jag att ha som övningsknytning, när man behärskar den så är det inte så långt steg till ryggsäcksknytning.

Om att åka tidigt på ryggen så är det säkert olika från barn till barn. Samtidigt så blir det en annan sak när man har ett större barn. Behovet uppstår tidigare. Man kan inte göra allt med en baby på magen. Hellre då sitta på ryggen än ligga på golvet....

förresten om nån har den där babywearing dvd-filmen så finns en riktigt bra sekvens om backstrap med nyfödd där. Hon drar sjalen bakom babyns ben och inte under benen på vägen tillbaks så pytten behöver inte sitta i spagat utan har knäna i mammas svank. Så gjorde vi när S var pytte också och det var förvånansvärt smidigt och bekvämt och hon var då nöjd.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?