Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av caelajemma
Jag kan trösta dig med att när man kommer på hur man gör (vilket kan ta ett tag) så går det himla lätt och smidigt. För mig funkar det att breda ut tyget på armen och föra armen bakåt, och när tyget ligger lite halvtaskigt på ryggen (oftast en bit ner på axeln) sträcker jag bak båda armarna på vardera sidan och fångar upp tyget och sträcker ut det över barnets rumpa. Jag tycker knytanvisningarna här på sjalbarn visar den biten rättså bra. Däremot har jag aldrig gjort en knut fram på bröstet (vad ska det vara för mening med det, det blir väl bara obekvämt?).

Sen som nån annan skrev så underlättar det en hel del att stå framför en spegel eller framför något annat som kan distrahera barnet, så man kan ta det lugnt och fokusera på knytningen. Ge inte upp - du grejar det snart! (Övning ger färdighet!)
Av anna m
Frida med Mea skrev:
anna m skrev:Jag fick bra hjälp av den där kvinnan på Youtube som knöt utan att sjalen nuddade marken (någon som minns?). Hon hade en skitbra teknik. Någon som har en länk? Hittade den:
http://www.youtube.com/watch?v=8MOQxeu0YYE
Nej fel, den här var det:
Fast jag tror att det typ är helt omöjligt att ha en sprallis så högt upp på ryggen och om killen inte hade hjälpt henne emd armarna innanför hade det nog inte blivit så bra, tar han ut armarna när han sitter så högt upp så sitter ju bara bältet upp till kalsongkanten på honom och lutar han sig då bakåt så trillar han ju nästan ur.
Men det jag fick hjälp med var hur hon drog sjalen helt över barnet - tvärs över ryggen och sen samlar hon ihop och in under benet. Så hade jag inte sett det göras förut. Jag hade problem med att sprida sjalen över ryggen.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
anna m skrev:Jag fick bra hjälp av den där kvinnan på Youtube som knöt utan att sjalen nuddade marken (någon som minns?). Hon hade en skitbra teknik. Någon som har en länk? Hittade den:
Nej fel, den här var det:
Med ett så lugnt barn klarar ju vem som helst att knyta vad som helst! :P Inte ens i våra bästa knytstunder har Daniel suttit så stilla.
Användarens profilbild
Av Helena
Det är ju det som är lite trist med sjalar, att det ska vara så jobbigt med ryggknytningar. :cry:

Det går ganska hyfsat med ryggknytninar för min del, men jag gillar inte när Saga somnar på ryggen, för då blir det så tungt och jag kan inte knyta in huvudet på något bra vis alls, så vi bär på magen utomhus.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker faktiskt inte att det är svårt alls att knyta på ryggen, nu med Ida. Med David tyckte jag det, han var 7-8 månader när jag började knyta på ryggen och han låg inte direkt still... Ida var knappt två månader när jag knöt upp henne på ryggen första gången, och hon ligger alltid helt platt på min rygg när jag knyter! Dessutom har jag gjort det så många gånger nu att jag lätt får över sjaländarna över henne och kan bre ut dem. Övning ger färdighet helt enkelt!

När hon somnar där bak knyter jag antingen in huvudet (jag får knyta om krysset) eller låter det vara helt enkelt, hon brukar inte tappa huvudet. Kanske för att jag låter sjalen gå hela vägen upp i hennes nacke? Om hon inte krånglat ut armarna förstås, det händer ju rätt ofta...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?