- tor maj 03, 2007 21:47
Jag kan trösta dig med att när man kommer på hur man gör (vilket kan ta ett tag) så går det himla lätt och smidigt. För mig funkar det att breda ut tyget på armen och föra armen bakåt, och när tyget ligger lite halvtaskigt på ryggen (oftast en bit ner på axeln) sträcker jag bak båda armarna på vardera sidan och fångar upp tyget och sträcker ut det över barnets rumpa. Jag tycker knytanvisningarna här på sjalbarn visar den biten rättså bra. Däremot har jag aldrig gjort en knut fram på bröstet (vad ska det vara för mening med det, det blir väl bara obekvämt?).
Sen som nån annan skrev så underlättar det en hel del att stå framför en spegel eller framför något annat som kan distrahera barnet, så man kan ta det lugnt och fokusera på knytningen. Ge inte upp - du grejar det snart! (Övning ger färdighet!)
Sen som nån annan skrev så underlättar det en hel del att stå framför en spegel eller framför något annat som kan distrahera barnet, så man kan ta det lugnt och fokusera på knytningen. Ge inte upp - du grejar det snart! (Övning ger färdighet!)
C 0305, J 0604, & A 1207