Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
Jag blir så frustrerad så jag blir galen så nu gråter vi ikapp både jag och Jakob.
Skulle försöka at lnyta upp honom på ryggen eftersom vi så gärna vill ut och jag ville prova sjalen som kom idag.
Jag får upp honom, tyget över honom och knyter det på bröstet men sen är det jävlaranamma stopp :evil:

Jag får inte bak tyget över hans rygg DET GÅR INTE! Fasen man bryter ju armarna av sig med sånt här...åhh jag som vill UT med SJALEN :purskis:
Användarens profilbild
Av Groover
Maroschka skrev:Jag blir så frustrerad så jag blir galen så nu gråter vi ikapp både jag och Jakob.
Skulle försöka at lnyta upp honom på ryggen eftersom vi så gärna vill ut och jag ville prova sjalen som kom idag.
Jag får upp honom, tyget över honom och knyter det på bröstet men sen är det jävlaranamma stopp :evil:

Jag får inte bak tyget över hans rygg DET GÅR INTE! Fasen man bryter ju armarna av sig med sånt här...åhh jag som vill UT med SJALEN :purskis:
Kan du inte knyta ryggsäck istället? Så kan ni öva på omslutet hemma, eller när det finns någon som kan hjälpa dig. Det kommer att gå bättre och bättre! Jag stod och svettades och svor i början, och hade skrikande krångelbebis på ryggen, men nu går det (oftast) bra!
Användarens profilbild
Av milimani
Maroschka skrev:Jag blir så frustrerad så jag blir galen så nu gråter vi ikapp både jag och Jakob.

Känner igen mig precis... det gååår inte. Jag får visserligen upp både barn och sjal nu, men lyckas inte knyta ändå.
Användarens profilbild
Av Tinker
Åh vad jag känner igen det där! :?
Varje gång jag bar på ryggen fick jag hjälp av C att knyta omslutet.
Ryggsäck fick jag aldrig till heller. :roll:
Sen ger jag upp rättså lätt också. :wink:
Användarens profilbild
Av Clifford
För min del krävdes det en hoppediz :roll:
Användarens profilbild
Av anna_eh
Känner igen det där. Vi köpte en ergo o där är det grymt mkt lättare o få upp ungen på ryggen, men har du köpt en fin sjal förstår jag ju att du vill använda den :wink:
Av Maroschka
Ja tillslut (och efter fler tårar och 1 bruten arm) fick jag tyget bak och fick väl till en sådär knut. Det blev mage när vi gick hem dock :evil:
Men vad gjorde jag för fel när det kom så mycket tyngd från på knuten man knyter framme på bröstet? Han var inte tung att bära utan det avlastade bra på axlar och rygg men däremot trycktes knuten så intill bröstet att det var svåtrt att andras i backarna :wink: Fast det kanske beror mer på mig?! :shock:
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag började med tibetan faktiskt. Det är lättare än att få till x-omslut.

Sedan visade Frida mig att jag knöt x-omslut alldeles för högt upp. Ungen ska i princip sitta i svanken på dig (precis som på selar...). Då är det ingen match att få runt tyget... Försöker man knyta fast dem när de sitter över skulderbladen så är det stört omöjligt...
//Kaja
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag gör som Frida med Mea med armen. Innan jag fick det rekomenderat slutade varje försök med att jag blev skitarg och sonen grät. Har nu också slutat knyta knut fram och bara korsa, mycket mer bekvämt tycker jag. Sedan var det någon som sa att man skulle stå framför en spegel (eller ett fönster om man är på stan) för att barnet ofta blir lugnare då (dvs om man har problem med en sprattlis) så det gör jag nu och det underlättar massa. Sonen är stilla, fokuserad på vad som händer i spegeln och jag ser vad jag gör :D

Vet att det inte låter så tröstande, men ge inte upp, plötsligt sitter den där.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Det gick inte lång tid efter det att jag lärt mig knyta ryggknut innan sonen började vägra och blev ett C (eller snarare vridet S) varje gång jag försökte. Numera sitter han ogärna still och fast överhuvudtaget... :(
Användarens profilbild
Av caelajemma
Jag kan trösta dig med att när man kommer på hur man gör (vilket kan ta ett tag) så går det himla lätt och smidigt. För mig funkar det att breda ut tyget på armen och föra armen bakåt, och när tyget ligger lite halvtaskigt på ryggen (oftast en bit ner på axeln) sträcker jag bak båda armarna på vardera sidan och fångar upp tyget och sträcker ut det över barnets rumpa. Jag tycker knytanvisningarna här på sjalbarn visar den biten rättså bra. Däremot har jag aldrig gjort en knut fram på bröstet (vad ska det vara för mening med det, det blir väl bara obekvämt?).

Sen som nån annan skrev så underlättar det en hel del att stå framför en spegel eller framför något annat som kan distrahera barnet, så man kan ta det lugnt och fokusera på knytningen. Ge inte upp - du grejar det snart! (Övning ger färdighet!)
Av anna m
Frida med Mea skrev:
anna m skrev:Jag fick bra hjälp av den där kvinnan på Youtube som knöt utan att sjalen nuddade marken (någon som minns?). Hon hade en skitbra teknik. Någon som har en länk? Hittade den:
http://www.youtube.com/watch?v=8MOQxeu0YYE
Nej fel, den här var det:
Fast jag tror att det typ är helt omöjligt att ha en sprallis så högt upp på ryggen och om killen inte hade hjälpt henne emd armarna innanför hade det nog inte blivit så bra, tar han ut armarna när han sitter så högt upp så sitter ju bara bältet upp till kalsongkanten på honom och lutar han sig då bakåt så trillar han ju nästan ur.
Men det jag fick hjälp med var hur hon drog sjalen helt över barnet - tvärs över ryggen och sen samlar hon ihop och in under benet. Så hade jag inte sett det göras förut. Jag hade problem med att sprida sjalen över ryggen.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
anna m skrev:Jag fick bra hjälp av den där kvinnan på Youtube som knöt utan att sjalen nuddade marken (någon som minns?). Hon hade en skitbra teknik. Någon som har en länk? Hittade den:
Nej fel, den här var det:
Med ett så lugnt barn klarar ju vem som helst att knyta vad som helst! :P Inte ens i våra bästa knytstunder har Daniel suttit så stilla.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?