Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Svea
Någon som har/har testat en sådan?
Hur är dem?
Är lite smått sugen på att införskaffa en sådan :)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Ja, jag har en. Jag tycker att den är gosig och mjuk men ändå stadig. Ännu har jag inte upplevt den som varm, men jag har bara använt den i ca en vecka.

(Varför skriver du med fetstil? Det ser så "skrikigt" ut..)
Användarens profilbild
Av Svea
Kaffemoster skrev:Ja, jag har en. Jag tycker att den är gosig och mjuk men ändå stadig. Ännu har jag inte upplevt den som varm, men jag har bara använt den i ca en vecka.

(Varför skriver du med fetstil? Det ser så "skrikigt" ut..)
Okej, funderar på att köpa en sån :)
Skrikigt? Nej, jag tycker att det är snyggt :D Skrikit däremot är alla dem som skriver med stora bokstäver hela tiden :D
Användarens profilbild
Av mojsan
Jag är jättenöjd med min mameco! Som sagt, stadig och lite mjuk-sträv är min. Och relativt sval. Och nu har jag även en sino, och jag personligen föredrar mamecon. Sinon skär in liiite för lätt, enligt mig. Men även den är i övrigt len, gosig och otroligt tunn istället.
Användarens profilbild
Av The_Fairy
Läste på någon sida som säljer den att den är till för att bära på magen, går den inte att använda på rygg och höft?
Användarens profilbild
Av jag71
The_Fairy skrev:Läste på någon sida som säljer den att den är till för att bära på magen, går den inte att använda på rygg och höft?
inga trikåsjalar är så där j'tte bra att knyta på ryggen med. det går men en vävd sjal är mycket stadigare.
Användarens profilbild
Av Scharlott
jag71 skrev:
The_Fairy skrev:Läste på någon sida som säljer den att den är till för att bära på magen, går den inte att använda på rygg och höft?
inga trikåsjalar är så där j'tte bra att knyta på ryggen med. det går men en vävd sjal är mycket stadigare.
Precis som jag71 skriver så är trikåsjalar ffa avsedda för att bära på magen. Men visst går det...
Yngste sonen ville inte vara behjälplig (pga alltför roliga leksaker :lol:), så min 4-åring fick prova ryggknyt med vår MaMECO på en sjalträff. Eftersom sjalen är så stadig fungerade det förvånadsvärt bra även med en 4-åring :shock: Fast i ärlighetens namn så skulle jag då klart rekommendera en vävd bärsjal till ryggknyt vid långpromenader 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Frida med Mea skrev:Precis det går, men jag tror att man behöver vara säkrare på att knyta på ryggen med en trikå än med en vävd eftersom en elastisk ger efter och man måste spänna mer.
Klart an har testat men det är inget som kan rekomenderas precis.
Just så! Till ryggknyt är en vävd bärsjal helt klart att föredra 8)
Användarens profilbild
Av korell
Fast diddeli verkar ju tycka att det funkar bra med trikå på ryggen. Eller var hon ironisk :roll:
Iaf så tror jag också att man måste vara säker på ryggknyt för att få till det.
Användarens profilbild
Av diddeldi
korell skrev:Fast diddeli verkar ju tycka att det funkar bra med trikå på ryggen. Eller var hon ironisk :roll:
nej jag skämtade inte fast det beror ju på vilken trikåsjal det är :D . jag har provat med moby och sino, och tycker inte att det funkar så bra. men med bali baby stretch gick det bra, den är bredare och stadigare :D
Användarens profilbild
Av melon
diddeldi skrev:
korell skrev:Fast diddeli verkar ju tycka att det funkar bra med trikå på ryggen. Eller var hon ironisk :roll:
nej jag skämtade inte fast det beror ju på vilken trikåsjal det är :D . jag har provat med moby och sino, och tycker inte att det funkar så bra. men med bali baby stretch gick det bra, den är bredare och stadigare :D
Mameco tycker jag funkar bra på ryggen! Den är såpass stadig, fast jag skulle väl inte precis gå på långpromenad :wink: Men min moby går det inte alls med, alldeles för mycket gung.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Hur stadig är den då? :hmm: Är det försvarbart att skaffa en till en 10 månaders på 10 kg? :hide:
Användarens profilbild
Av melon
Lumlum skrev:Hur stadig är den då? :hmm: Är det försvarbart att skaffa en till en 10 månaders på 10 kg? :hide:
Jag har burit Siri 20 månader och 11 kg i den i en halvtimme (inomhus) utan att tycka att knytningen gled särskilt mycket. Som gossjal skulle jag kunna motivera det, men som enda sjal; tyvärr. Har du ingen möjlighet att prova en på en sjalträff?
Användarens profilbild
Av Scharlott
diddeldi skrev:nej jag skämtade inte fast det beror ju på vilken trikåsjal det är :D . jag har provat med moby och sino, och tycker inte att det funkar så bra. men med bali baby stretch gick det bra, den är bredare och stadigare :D
Håller helt klart med om att det beror på vilken trikåsjal man har för ryggknyt. Vidare tror även jag att man måste vara tämligen säker för att få till en bra knytning.

Smala trikåsjalar är "ingen hit" om man säger så. Har t.ex. testat med smala BabyBundler "slim" och den känns i mitt tycke för smal för ryggknyt. Däremot breda BabyBundler är suveräna till ryggsknyt tycker jag personligen. Har som sagt även testat med min MaM ECO som ju hör till de bredare och stadigare trikåsjalarna och det fungerar jättebra. Funkar helt klart att bära Jesper 12 kg och 2 år i augusti. När jag testade med Petter (4 år vid testtillfälle, nu äldre) var det mest för att prova om det gick eftersom lillebror "inte var samarbetsvillig". Sådana stora barn som Petter bär man ju dock inte på det viset, utan han går helst själv :lol:

Sedan kan jag väl i det finstilta tillägga att jag inte skulle rekommendera någon att köpa en trikåsjal för ryggknyt. Till ryggknyt rekommenderas vävd bärsjal, även om det går med vissa trikåsjalar :wink: Vill skriva det så det klart framgår. Skulle det trots allt vara någon som anser mitt inlägg felaktigt vänligen meddela mig.
Användarens profilbild
Av Lumlum
melon skrev:
Lumlum skrev:Hur stadig är den då? :hmm: Är det försvarbart att skaffa en till en 10 månaders på 10 kg? :hide:
Jag har burit Siri 20 månader och 11 kg i den i en halvtimme (inomhus) utan att tycka att knytningen gled särskilt mycket. Som gossjal skulle jag kunna motivera det, men som enda sjal; tyvärr. Har du ingen möjlighet att prova en på en sjalträff?
Vet dessvärre ingen som har en sådan...

Tanken är att den skulle komplettera mina tre vävda, Ergon och Ringon, nu när min CuddlyWrap är utlånad... 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?