Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clifford
Jag träffade en kompis när jag och Alva var ute och tog en ergo-promenad. Alva satt och lutade huvudet mot min rygg och hade det skönt. Alva kan gå, men lika gärna som att släpa ut vagnen och gå en vagnspromenad, tar jag henne hellre i ergon. Nu mötte jag i alla fall min kompis som hade någon annan tjej med bebis med sig. Den andra tjejen var klart intresserad av ergon och tyckte att det såg jättesmart ut. Det vore ju något att ha, menade hon. Då kläcker min kompis ur sig att "det är taskigt när de kan gå". Va? Ska HON säga som har sitt högst gående barn i vagn? Därefter påtalade hon hade haft en babybjörn och den var jättetråkig att bära i, för man fick bara ont i ryggen. Den intresserade tjejens intresse svalnade därmed, för "man kan faktiskt ha barnet i vagn också när man har en". Ergo vs BB, 0-1...

Jag kom mig inte för att svara något. Jag var stum och kände mig så sabla ledsen med en gång, kanske för att människan som jag känner hade en helt annan attityd och var otroligt avvisande mot mig. Hennes utstrålning sa att jag inte var något annat än en tönt och att jag skulle fortsätta min promenad åt ett annat håll. Jag minns inte vad jag sa, jag bara slängde upp Alva på ryggen igen och sa att vi skulle gå och leka i en annan park. Inte ens tonårspojkarna som pekade och sa att "en sån där skulle morsan haft till lillasyrran, för den är ju fan smart" gjorde mig glad. Jag är ju bara en tönt, trots att ergon är smart... :cry:
Användarens profilbild
Av Måsen
Hon skulle väl impa lite på sin kompis och vara lite tuff!
Du vet väl att det är tufft när man är taskig mot någon annan, bara för att behålla sin egen popularitet och slippa riskera att bli betraktad som tönt. :wink:

Jag tycker att du är cool utan Ergo, ännu coolare med! 8)

Kram
Användarens profilbild
Av sacha42
Kram, hon var nog bara avundsjuk 8)
Användarens profilbild
Av Foxan
Kramar, Pernilla! :heart:

Det är deras problem, VI vet ju vem har RÄTT! :roll:
Användarens profilbild
Av lindamarie
Pernilla, du är ju en super cool ergo och sjal mamma. 8) Jag antar att din "kompis" känner sig avensjuk på ngt sätt, kanske för att du vågar vägra vagn. Alva har en jätte bra mamma!!
Tänk att du är en mamma som tycker om att bära ditt barn och ni njuter av att vara varandra nära-att öppet visa sina känslor så där är många avensjuka på.
(Om hon beter sig så där så kan hon gott och väl få en smäll oxå tycker jag.)
Användarens profilbild
Av Clifford
Ok, vänner! Jag är cool! 8) Nu när jag har tröstätit middag och fikat så känns det bättre igen. Och så känns det naturligtvis skönt att ha er! :loving:

Det som känns så jäkligt egentligen, är att hon varit intresserad av både sjalar och selar och frågat massor och velat testa... och så säger hon så där! Hon som senast för ett par veckor sedan avundades mig för att jag kunde ha tvättstugan dagtid utan att ha barnvakt. Jag hade ju ergon med Alva i på ryggen. Det känns ruttet och nu vet jag ju inte om jag tycker om henne längre :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Pernilla J skrev:Hon som senast för ett par veckor sedan avundades mig för att jag kunde ha tvättstugan dagtid utan att ha barnvakt. Jag hade ju ergon med Alva i på ryggen. Det känns ruttet och nu vet jag ju inte om jag tycker om henne längre :roll:
Klart du inte tycker om henne längre! Om hon varit intresserad så är det ju i mina ögon bara ett sätt att få sin kompis att inte bära för det gjorde ju inte hon och hur skulle hon kunna bortförklara för sin kompis att hon faktiskt haft info om sjalar och vettiga selar och ändå inte provat!!! Säger så mycket mer om hennes komplex än om dig som mamma, människa eller vad hon nu än säger. Blä för henne!
Användarens profilbild
Av Bina
Usch för människor som skall trycka ner andra för deras val!! Särskilt när de inte provat själva och inte är öppna för att höra.

HA en underbar helg och tänk på att du är BRA! :heart:
Användarens profilbild
Av Edith
Usch, sådär dumt folk ska man ju bara strunta i, men det är lättare sagt än gjort... :? Bra att det känns bättre nu i alla fall.
Användarens profilbild
Av sanna73
Tycker hon låter som en tjej som inte kommit ur de oräkra tonåren när man för att verkar cool själv kunde stärka sitt eget ego på andras bekostnad :( Tragiskt egentligen att vissa aldrig verkar bli vuxna.

Tycker helt klart ergo är coolare och helt klart smartare än barnvagn. 8)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
skit i henne, man gör som man kan och har förstånd till ...
fast det är väldigt irriterande när folk inte ens vill försöka förstå :hmm:
Av Lotten
Fy, vad trist! Jag blir också helt ställd när någon är sådär otrevlig helt i onödan. :( Kram Pernilla :heart: och håll huvudet högt!
Användarens profilbild
Av Maerion
Tväråna skrev: :hopmad:

Jag blir så arg! Hade jag haft henne här skulle jag minsann talat om för henne hur töntigt det är att vara taskig mot folk.
:iagree:
Användarens profilbild
Av nickenyfiken
Måsen skrev:Hon skulle väl impa lite på sin kompis och vara lite tuff!
Du vet väl att det är tufft när man är taskig mot någon annan, bara för att behålla sin egen popularitet och slippa riskera att bli betraktad som tönt. :wink:

Jag tycker att du är cool utan Ergo, ännu coolare med! 8)

Kram
Håller med!
Hon kände sig väl lite dum eftersom hon hade en klumpig vagn och du hade en cool ergo :D Så i bästa försvarsstil så körde hon över dig.

Så ta det med en nypa salt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?