- fre apr 27, 2007 16:30

No guts, no glory!
Jag träffade en kompis när jag och Alva var ute och tog en ergo-promenad. Alva satt och lutade huvudet mot min rygg och hade det skönt. Alva kan gå, men lika gärna som att släpa ut vagnen och gå en vagnspromenad, tar jag henne hellre i ergon. Nu mötte jag i alla fall min kompis som hade någon annan tjej med bebis med sig. Den andra tjejen var klart intresserad av ergon och tyckte att det såg jättesmart ut. Det vore ju något att ha, menade hon. Då kläcker min kompis ur sig att "det är taskigt när de kan gå". Va? Ska HON säga som har sitt högst gående barn i vagn? Därefter påtalade hon hade haft en babybjörn och den var jättetråkig att bära i, för man fick bara ont i ryggen. Den intresserade tjejens intresse svalnade därmed, för "man kan faktiskt ha barnet i vagn också när man har en". Ergo vs BB, 0-1...
Jag kom mig inte för att svara något. Jag var stum och kände mig så sabla ledsen med en gång, kanske för att människan som jag känner hade en helt annan attityd och var otroligt avvisande mot mig. Hennes utstrålning sa att jag inte var något annat än en tönt och att jag skulle fortsätta min promenad åt ett annat håll. Jag minns inte vad jag sa, jag bara slängde upp Alva på ryggen igen och sa att vi skulle gå och leka i en annan park. Inte ens tonårspojkarna som pekade och sa att "en sån där skulle morsan haft till lillasyrran, för den är ju fan smart" gjorde mig glad. Jag är ju bara en tönt, trots att ergon är smart...
Jag kom mig inte för att svara något. Jag var stum och kände mig så sabla ledsen med en gång, kanske för att människan som jag känner hade en helt annan attityd och var otroligt avvisande mot mig. Hennes utstrålning sa att jag inte var något annat än en tönt och att jag skulle fortsätta min promenad åt ett annat håll. Jag minns inte vad jag sa, jag bara slängde upp Alva på ryggen igen och sa att vi skulle gå och leka i en annan park. Inte ens tonårspojkarna som pekade och sa att "en sån där skulle morsan haft till lillasyrran, för den är ju fan smart" gjorde mig glad. Jag är ju bara en tönt, trots att ergon är smart...

No guts, no glory!