Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Idag hade vi "föräldrargruppsträff" hemma hos mig. Vi är fyra mammor som fortfarande träffas och alla vet att jag bär sjal. Idag slängde jag upp tösen i Patapumen när jag skulle duka fram fikat och fick då kommentaren "den där ser bra ut - finns den bara i USA och kostar den skjortan?". "Nä, det är en italiensk," svarade jag, "och man kan få en beg för ca 350-400 kr och en ny för 525 kr. Sen kan man ju köpa den amerikanska Ergo för mer pengar". De började då prata om att de haft BB och att man bara kunde använde den när barnet är litet... Jag erbjöd dem att prova Patapumen några gånger . MEN INGEN NAPPADE :evil:

Varför är det så svårt? Sista gången jag slängde upp henne på ryggen (för att sova) lutade hon sig lite väl långt bakåt och då fick man ju genast höra att så skulle deras barn gjort och då kan man ju inte sätta upp dem på ryggen osv... Men en BB för dyra pengar kan de prova och köpa utan att reflektera över det.

Blääää!
Användarens profilbild
Av sacha42
vad tråkigt :(
DEras förlust :wink:
Användarens profilbild
Av Fenomena
För att man kan bära barnet FRAMÅT i BB. och det är viktigast! ;-)

(det är alltid första frågan tycker jag)
Användarens profilbild
Av Plinga
Fru Fenomena skrev:För att man kan bära barnet FRAMÅT i BB. och det är viktigast! ;-)

(det är alltid första frågan tycker jag)
Ja, det tror jag oxå!
Jag har dock fått två stycken att rata BB för en patapum! Alltid nåt!
Användarens profilbild
Av Stark
Jo, men nu har alla tre barn som är för stora för BB. Man tycker ju att de skulle kunna prova något för barn i deras storlek med... Speciellt när de såg att tösen somnade där bak på ryggen...
Användarens profilbild
Av Plinga
Cilia skrev:Jo, men nu har alla tre barn som är för stora för BB. Man tycker ju att de skulle kunna prova något för barn i deras storlek med... Speciellt när de såg att tösen somnade där bak på ryggen...
Ja, men är det inte så att många föräldrar inte VILL bära sina barn?! De försöker att bära så lite som möjligt, för att barnen inte ska bli för "klängiga". Så är min uppfattning iaf. De ska gilla vagnen.
Användarens profilbild
Av Stark
Katja77 skrev:
Cilia skrev:Jo, men nu har alla tre barn som är för stora för BB. Man tycker ju att de skulle kunna prova något för barn i deras storlek med... Speciellt när de såg att tösen somnade där bak på ryggen...
Ja, men är det inte så att många föräldrar inte VILL bära sina barn?! De försöker att bära så lite som möjligt, för att barnen inte ska bli för "klängiga". Så är min uppfattning iaf. De ska gilla vagnen.
Jo, så kan det ju vara. Men vi gillar vår "kläng-fia" - och vagnen med. Men utan sjal/sele skulle vi inte klara oss!
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag känner igen det från min mammagrupp också. Ingen vågade prova med undanflykten att det verkade dyrt (fast BB ACtive var inte dyr :roll: ) och att de i alla fall inte skulle orka bära sina barn, att de hade köpt en dyr vagn för att den skulle användas osv. Jag suckade och struntade i dem, helt enkelt. De häpnar fortfarande över att jag bära Alva, men erkänner att det verkar praktiskt mer sele om man inte vill släpa ut vagnen för en kortare sväng. Pappor har däremot visat intresse för ergon, framför allt scout-pappor och friskuspappor :)
Användarens profilbild
Av Fenomena
Det är det jag alltid undrar: om man har haft nytta/glädje av en BB, varför inte fortsätta bära ibland i något mer passande? Det är BB eller inget (när det blir för tungt att bära i den). Inte ens när man försiktigt berätta om alternativ är det intressant "det behövs inte". Men BB:n var till nytta? Och nu behövs inget? :?:
Användarens profilbild
Av Clifford
Fast det finns en mamma i vårt kvarter som burit sitt bamsebarn i BBsele och jag undrade i tysthet om hon inte kände till att det fanns alternativ. För ungefär två veckor sedan, stötte jag ihop med henne och fick tillfälle att fråga om hon funderat på att bära sitt barn på ryggen i en ergonomisk sele. Hon blev jätteglad över informationen, för hon visste verkligen inte om att det fanns andra alternativ! :shock:

Vad jag undrar över är varför så många har en patapum eller en ergo utan att veta att man kan bära på ryggen med dem? De flesta jag sett släpar sina ettåringar fram på magen. Det måste vara riktig tungt (och så skallas man ju varje gång barnet ser något och blir ivrigt) :?
Användarens profilbild
Av Stark
Fru Fenomena skrev:
Det är det jag alltid undrar: om man har haft nytta/glädje av en BB, varför inte fortsätta bära ibland i något mer passande? Det är BB eller inget (när det blir för tungt att bära i den). Inte ens när man försiktigt berätta om alternativ är det intressant "det behövs inte". Men BB:n var till nytta? Och nu behövs inget? :?:
Precis!
Pernilla J skrev:Vad jag undrar över är varför så många har en patapum eller en ergo utan att veta att man kan bära på ryggen med dem? De flesta jag sett släpar sina ettåringar fram på magen. Det måste vara riktig tungt (och så skallas man ju varje gång barnet ser något och blir ivrigt) :?
Magbärande = mys och amma, ryggen = nästan allt anant :lol:
Användarens profilbild
Av svas
Min jobbkollega är gravid med första barnet. Jag skickade ett mejl och gratulerade. Bifogade givetvis ett foto på mig med Lilla S i sjal... och skrev hur mysigt och bra det är med sjal. Nu har jag alltså till oktober på mig att övertala henne. Heja, heja.
Användarens profilbild
Av Plinga
Cilia skrev:
Katja77 skrev:
Jo, så kan det ju vara. Men vi gillar vår "kläng-fia" - och vagnen med. Men utan sjal/sele skulle vi inte klara oss!
Jag gillar min kläng fia oxå!!! :heart: Helt ärligt är hon faktist mer "klängis" än de stora som bara bars i BB när de var pyttisar. Men jag älskar att bära min skrutt! Men min skrutt gillar vagnen nästan bäst, för där kan hon snurra runt, sitta mot mig, eller stå på knä framåt, i selen vill hon sitta när hon är trött eller mysnödig!
Användarens profilbild
Av Plinga
Pernilla J skrev:Fast det finns en mamma i vårt kvarter som burit sitt bamsebarn i BBsele och jag undrade i tysthet om hon inte kände till att det fanns alternativ. För ungefär två veckor sedan, stötte jag ihop med henne och fick tillfälle att fråga om hon funderat på att bära sitt barn på ryggen i en ergonomisk sele. Hon blev jätteglad över informationen, för hon visste verkligen inte om att det fanns andra alternativ! :shock:

Vad jag undrar över är varför så många har en patapum eller en ergo utan att veta att man kan bära på ryggen med dem? De flesta jag sett släpar sina ettåringar fram på magen. Det måste vara riktig tungt (och så skallas man ju varje gång barnet ser något och blir ivrigt) :?
Jag vet att man kan bära på ryggen, men bär ändå Ellen 17 månader på magen mycket, det är ju så mysigt!!!
Användarens profilbild
Av Clifford
Katja77 skrev:
Pernilla J skrev:Fast det finns en mamma i vårt kvarter som burit sitt bamsebarn i BBsele och jag undrade i tysthet om hon inte kände till att det fanns alternativ. För ungefär två veckor sedan, stötte jag ihop med henne och fick tillfälle att fråga om hon funderat på att bära sitt barn på ryggen i en ergonomisk sele. Hon blev jätteglad över informationen, för hon visste verkligen inte om att det fanns andra alternativ! :shock:

Jag vet att man kan bära på ryggen, men bär ändå Ellen 17 månader på magen mycket, det är ju så mysigt!!!
Men... Orkar du gå långa promenader så? :shock: Isåfall är du min idol, för det skulle jag aldrig orka :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?