- ons apr 25, 2007 19:42
Idag hade vi "föräldrargruppsträff" hemma hos mig. Vi är fyra mammor som fortfarande träffas och alla vet att jag bär sjal. Idag slängde jag upp tösen i Patapumen när jag skulle duka fram fikat och fick då kommentaren "den där ser bra ut - finns den bara i USA och kostar den skjortan?". "Nä, det är en italiensk," svarade jag, "och man kan få en beg för ca 350-400 kr och en ny för 525 kr. Sen kan man ju köpa den amerikanska Ergo för mer pengar". De började då prata om att de haft BB och att man bara kunde använde den när barnet är litet... Jag erbjöd dem att prova Patapumen några gånger . MEN INGEN NAPPADE
Varför är det så svårt? Sista gången jag slängde upp henne på ryggen (för att sova) lutade hon sig lite väl långt bakåt och då fick man ju genast höra att så skulle deras barn gjort och då kan man ju inte sätta upp dem på ryggen osv... Men en BB för dyra pengar kan de prova och köpa utan att reflektera över det.
Blääää!

Varför är det så svårt? Sista gången jag slängde upp henne på ryggen (för att sova) lutade hon sig lite väl långt bakåt och då fick man ju genast höra att så skulle deras barn gjort och då kan man ju inte sätta upp dem på ryggen osv... Men en BB för dyra pengar kan de prova och köpa utan att reflektera över det.
Blääää!