Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
hm, svårt att mäta på sjal. Men ca 2 m på 140cm bredd tror jag det gick åt när jag sydde min senaste MT (kanske lite mindre sydde ju klänningar mm också)
Så isåfall en 4m sjal på ca 70cm bredd.
Har tänkt lite till och jo 4 m borde räcka på 65-70cm bredd.
Först lägger du axelbanden brevid varandra ca 2m*0,30cm
Och sen paneltyget "ovanför" varandra ca 38cm*45cm *2, och brevid paneltyget lägger du midjebandet ca 10*150-200cm *2 + sömsmån.
Vad är det för sjal som kanske blir MT ??
Senast redigerad av Annika80 den sön apr 22, 2007 09:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
melon skrev:Hur lång sjal behöver jag för att kunna sy en MT med breda (30 cm) axelband? :D
Inte ska du väl göra MT av Norrskenet din toka? :this:
Jag räknade på det och kom fram till 4,7 men du kanske klarar dig med lite kortare? Jag bara gissar så lite inte på min siffra är du snäll.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag har extra långa "remmar", så för mig går det åt MKT sjaltyg nu när jag ska göra en MT av en stork..

(har 2,3 meters långa axelremmar, och 2 meter midjeband. Har en 5,2 meters stork och det kommer vara lite kvar (några dm över, plus en bit som blir över "brevid där jag klippt midjebandet" jag har inte mätt hur mkt som blev kvar än). Tänkte sy ett huvudskydd och en lite påse av det som blir över tror jag (påsen att ha för förvaring av MT´n).
Användarens profilbild
Av melon
Tack för era svar, då var jag inte helt ute och cyklade då. :D

Anso skrev:
melon skrev:Hur lång sjal behöver jag för att kunna sy en MT med breda (30 cm) axelband? :D
Inte ska du väl göra MT av Norrskenet din toka? :this:
Jag räknade på det och kom fram till 4,7 men du kanske klarar dig med lite kortare? Jag bara gissar så lite inte på min siffra är du snäll.
Nej nej nej nej nej! Tokig är jag men inte sååå! :wink:

Jag har ju inte provat någon hoppediz än...
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag började sy på min MT av storktyg igår, men jag fick bråka så mkt med symaskinen så jag har inte kommit så långt alls :(
Har bara zickzackat de delar som det behövs på, så jag har väl typ 10 meter tyg att fålla :shock: Och sen sy ihop allt..
Användarens profilbild
Av melon
Jobbigt, jag vet precis hur det är att bråka med symaskiner... Men va spännande att du har kommit igång! Här ligger MT-planerna långt fram i tiden, men det är ju själva drömmandet och planerandet som är roligast :D
Lydia skrev:Jag började sy på min MT av storktyg igår, men jag fick bråka så mkt med symaskinen så jag har inte kommit så långt alls :(
Har bara zickzackat de delar som det behövs på, så jag har väl typ 10 meter tyg att fålla :shock: Och sen sy ihop allt..
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag kom på att jag "bara" har 4,7 meter att fålla (istället för 10 meter..), eftersom jag har behållit sjalens egna fållning på axelremmarnas ena långsida. *pust*
Användarens profilbild
Av zmurfan
Lydia skrev:Jag började sy på min MT av storktyg igår, men jag fick bråka så mkt med symaskinen så jag har inte kommit så långt alls :(
MT av stork? Vilken stork?
Användarens profilbild
Av Lydia
zmurfan skrev:
Röd stork leo! :D
Av belinda
Lydia skrev:
zmurfan skrev:
:shock: oj dä lät fint dä!
Användarens profilbild
Av zmurfan
belinda skrev:
Lydia skrev:
zmurfan skrev:
:iagree: Det lät snyggt!
Du lovar väl att visa bilder sen?
Användarens profilbild
Av marlene
Det är när man ska fålla axelbanden på en MT man är glad att man har tillgång till en overlock. Jag brukar skita i att fålla och bara overlocka kanterna.
Användarens profilbild
Av Lydia
marlene skrev:Det är när man ska fålla axelbanden på en MT man är glad att man har tillgång till en overlock. Jag brukar skita i att fålla och bara overlocka kanterna.
Förstår dig väl ;)
Användarens profilbild
Av Lydia
zmurfan skrev:
belinda skrev:
Lydia skrev:
zmurfan skrev:
:iagree: Det lät snyggt!
Du lovar väl att visa bilder sen?
Självklart kommer det bilder, men det verkar ta tid att få klart MT´n (svårt att få tid och ork, jag har lågt HB nu så jag är trött hela tiden).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?