Siena skrev:shiiiit så snygg den blev! Var det svårt? Tog det lång tid? Hur många gånger fick du börja om?! Yikes vad impad jag är!
det tog nog typ 3 månaders samlande av mod...sen började jag i går kväll vid 19-tiden klockan 23.15 hade jag sytt -sprättat - sytt igen och gråtit en tår - sen svettats lite och tillsist fåt till det på ett ungefär...sen sydde jag om lite i dag efter att jag funderat lite på vad jag gjort för fel......
Mammut skrev:
Ojojoj vad läcker!!
Tycker det är modigt att ens tänka tanken att byta klädsel!
Skitsnyggt tyg! Är det sånt vaxduk-fast -ändå-inte-aktigt?? (finns det ngt namn?) Kanske kan tänka om vad gäller vår gamla sulky som jag tänkte slänga....
Som sagt...hur svårt var det? Hur har du satt fast tyget i vagnen? Sytt, nitat, knäppt?

alltså det är vanligt bomullstyg...jag tog loss klädseln och sprättade upp den i sina beståndsdelar - la delarna på ett tyg och ritade lite på måfå.....skulle ajg göra om det skulle jag nog göra mallar av papp innan jag ritade upp på tyget...nu blev bitarna lite olika och hela sitsen lite sned....
men det svåra var att komma på hur jag skulle sy ihop allt och i vilken ordning.
den gamla sitsen var vadderad så ajg körde lite överkurs och vadderade denna med en gammal gratis-filt i fleece. Stroppen som man knäpper mellan menen klippte jag av - satte på en strumpa av nytt tyg och gjorde hål för knapparna...så fick jag använda de gamla knapparna.
men som sagt den är inte perfekt och jag skulle nog behöva förstärka några sömmar men just nu ORKAR jag inte....en vecka ska den nog klara på mallis i sommar....fast jag vill nog använda den lite innan....Alice är kär i sin vagn och jag tcker att den är alldeles fantastiskt trevlig att köra