Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lo
Det var iaf min mammas teori om varför min snart 6 månader lilla son inte har haft ambitionen attt rulla runt än. Altså inte korkade utan de är helt enkelt senare i utvecklingen på grund av att de inte BEHÖVER göra det.

Kan hon ha rätt?

Nej, det tror jag knappast! Däremot ett väldigt tryggt barn som alltid får närhet och om då "priset" för det är att han inte rullar när han "ska" får han vara hur lat och sen som helst! :D + att om min bebis visar att han hellre vill vara hos mig än nån annan stans då får han självklart det! Mer kramar till folket! ;)

Dessutom tror jag mer på individers olikheter oh personlighet än att bebisar enbart formas efter hur vi beter oss!

Var bara tvungen att dela med mig av våran lilla diskussion. Tänk så mycket man måste stå ut med som nybliven mamma i dagens samhälle :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
tvärtom så stimuleras ju burna barns rörelse-sinne mer än de som enbart får ligga i vagn :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
Antar att min son, enl din mors teori, inte kravlat runt som ett jehu sedan ca 7 månaders ålder.
Bara jag som inbillar mig :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
sanna73 skrev:Antar att min son, enl din mors teori, inte kravlat runt som ett jehu sedan ca 7 månaders ålder.
:iagree:

Och det är väl därför som min dotter började gå redan vid 9 månader (som max hade åkt vagn 10 ggr innan dess) :wink:
Användarens profilbild
Av sagogrynet
kajsa kavat skrev:
sanna73 skrev:Antar att min son, enl din mors teori, inte kravlat runt som ett jehu sedan ca 7 månaders ålder.

Och det är väl därför som min dotter började gå redan vid 9 månader (som max hade åkt vagn 10 ggr innan dess) :wink:
Min flicka bla. sov alla sina dagslurar i sjalen hela hennes första halvår så hon har åkt några timmar i sjalen i sitt liv... Hon gick sina första steg utan stöd när hon var 7 månader och 10 dagar och har gått (sprungit) sedan dess...
Så lat av att åka sjal, det vet jag inte... :wink:
Senast redigerad av sagogrynet den fre apr 13, 2007 00:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Så om din mors teori stämmer så skulle barnen har varit ännu tidigare om de inte burits runt i sjal.

DÅ är jag himla glad att jag burit i sjal för mer tidigar hade jag inte önskat att de var.

Barnen...
Rullade vid 2 månaders ålder. Japp även Vidar rullar, men mest från mage till rygg. han föredrar att ligga på rygg.
Ålade vid 4 månaders ålder
Kröp vid 5½ månaders ålder
Ställde sig upp med stöd vid 5½ månaders ålder
Gick utan stöd vid 9½ resp 9 månaders ålder.

Undra hur tidiga de varit om jag inte burit?
Användarens profilbild
Av teres
En del barn kryper inte etc, har inget att göra med hur lata de är utan det är inprogrammerat genetiskt. Min dotter kröp aldrig, på sin ettårsdag satte hon sig upp själv för första gången, sedan ställde hon sig upp mot en soffa och satte fart (trodde hon kunde gå med en gång, slutade förstås med en vurpa) allt i löpet av ca 10 min. Hennes faster kröp aldrig heller så vi var aldrig oroliga och BVC sa att det var helt normalt. Snarare är det bra att de blir burna om de inte kan vända sig eller krypa då de inte blir lika frustrerade för att de inte kommer någonstans! MVH teres
Användarens profilbild
Av Lycke
Lo skrev:Det var iaf min mammas teori om varför min snart 6 månader lilla son inte har haft ambitionen attt rulla runt än. Altså inte korkade utan de är helt enkelt senare i utvecklingen på grund av att de inte BEHÖVER göra det.

Kan hon ha rätt?

Nej, det tror jag knappast! Däremot ett väldigt tryggt barn som alltid får närhet och om då "priset" för det är att han inte rullar när han "ska" får han vara hur lat och sen som helst! :D + att om min bebis visar att han hellre vill vara hos mig än nån annan stans då får han självklart det! Mer kramar till folket! ;)

Dessutom tror jag mer på individers olikheter oh personlighet än att bebisar enbart formas efter hur vi beter oss!

Var bara tvungen att dela med mig av våran lilla diskussion. Tänk så mycket man måste stå ut med som nybliven mamma i dagens samhälle :wink:
Du, jag ska till Nynäshamn och jobba om två veckor. Jag kan ju ta med mig superenergiska Svea och slänga in hos din mamma under helgen, så ändrar hon nog uppfattning fortare än blixten! :P
Av anna m
Om det stämmer skulle ju barnen i en del afrikanska länder knappast utvecklas alls ;) När det gäller utveckling så kan jag inte tro att lathet finns med i bilden alls.
Av Lo
Ska nog visa alla era bra svar för min sjal-tvivlande mamma så hon får se hur bra det är att bära! :D
Nu har min älskling iaf lärt sig sitta utan stöd i helgen 1 v innnan 6 månader så helt sen är han ju inte! :wink: (men fortfarande inte en tillstymmelse till vändningsförsök) :)
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Miranda satt stadigt runt 5 månader om man satte henne, hoppade fram sittandes på rumpan vid 6 månader och kröp vid 7 månader. Vände sig i liggande läge gjorde hon inte direkt medvetet (typ rulla runt - innan var det mest "olycksfall i arbetet" som gjorde att hon råkade vända sig om) förrän hon var närmare 9 månader och sen gick hon vid 10 månader. Nu vid 11 månader så springer hon nästan (om hon är utan skor i vare fall). Så det är ju inte säkert att det där med att vända sig om är så hög prioriterat hos din son eftersom han får se sig om i sin omgining ändå, men att från det säga att du hämmar sonens utveckling är väl ganska långdraget. Bara för att de är tidiga med att vända sig betyder ju inte att de automatisk är lika tidiga ed andra delar av den motoriska utvecklingen. Min stora tjej har jag för mig att hon vände sig när hon var runt 3 månader, men hon gick inte förren hon var 1 år & 1 vecka.
Användarens profilbild
Av emelie
Lata? :lol:
Viktor (inte sjalburen) vände sig från mage -> rygg vid fyra månader och tvärtom vid 6,5mån. Rullade vid 8mån, kröp vid 9.
Gick vid 13månader.

Oliver (sjalburen) vände sig från mage -> rygg vid 3 veckor! och tvärtom första gången vid 5 veckor.
Kröp vid 5 el 6 månader (jag minns inte! :oops: )och gick vid 11månader.
Så min undersökning visar att det är tvärtom. :D

Men jag tror att alla barn utvecklas i sin egen takt och efter eget schema.
sjal eller inte.
Användarens profilbild
Av pillalilla
Suskiv skrev:Så om din mors teori stämmer så skulle barnen har varit ännu tidigare om de inte burits runt i sjal.

DÅ är jag himla glad att jag burit i sjal för mer tidigar hade jag inte önskat att de var.

Barnen...
Rullade vid 2 månaders ålder. Japp även Vidar rullar, men mest från mage till rygg. han föredrar att ligga på rygg.

Jag tror jag kopierar ditt inlägg rakt av, för förutom att jag hittills har bara ett barn (tvåan i magen) så stämmer det precis på mitt gryn... Har inga önskemål om att tvåan ska bli lika tidig :roll:
Användarens profilbild
Av vovvemor
pillalilla skrev:
Suskiv skrev:Så om din mors teori stämmer så skulle barnen har varit ännu tidigare om de inte burits runt i sjal.

Barnen...

Jag tror jag kopierar ditt inlägg rakt av, för förutom att jag hittills har bara ett barn (tvåan i magen) så stämmer det precis på mitt gryn... Har inga önskemål om att tvåan ska bli lika tidig :roll:
Haha, stämmer exakt för mitt vilddjur här hemma också så jag kan fortsätta kopierandet! :lol: Och jag har också beställt ett barn som har lite mindre bråttom den här gången... :roll:
Användarens profilbild
Av Kusmi
pillalilla skrev:

Barnen...

Så har vi också haft det. Som sagt tidigare hade jag inte viljat ha det!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?