Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anna_eh
Jag kan rekommendera storchenwiege, nu har jag i o för sig inte provat så många andra vävda, men den är skön. Lite väl tjock kanske för sommaren, men då kan man kanske skaffa en lite tunnare sommarsjal också. Brukar de inte säga att när bebisen är runt halvåret kan det vara lämpligt med en vävd sjal? Sedan beror det naturligtvis på vad man själv triva bäst med, hur tung bebisen är osv....

Lycka till, o trivs du inte med den du väljer kan du ju sälja den o prova en annan.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej hej!

Jag bytte till vävd sjal när Thea var ca 2½ månad redan, men man kan bära så länge man tycker att avlastningen är ok i trikåsjalen :wink:

Är du sugen på en vävd sjal tycker jag absolut du ska komma på sjalträff och be att få klämma och testa lite olika varianter! Vi brukar ses rätt så ofta här i Uppsala, håll utkik under "Bärsjalsträffar" :)
Användarens profilbild
Av Eld77
Det är ju (ofta) lite mera tyg i en vävd sjal än en trikåsjal, särskilt om man har haft en H-a-B eller Sino. De tunnaste, mest lättknutna (diagonal-) vävda sjalarna tycker jag är Amazonas Carry Sling och Bebina stjärntecken. Jag tror att båda kan funka väldigt bra för en nybörjare. Stork Leo brukar också vara lättknutna.

Men sen är det så att en välanvänd och ingosad sjal av nästan vilket märke som helst kan vara väldigt skön, fast vissa kan kännas lite otympliga (mycket tyg) innan man är riktigt knytvan.

Äsch, jag pladdrar ju mest. Gå på sjalträff vetja! ;) (Eller hör av dig om du vill känna på en Carry Sling. Jag jobbar nu så det finns inte så mycket tid för sjalträffar längre. :( )
Användarens profilbild
Av sacha42
Boadicea skrev:Välj en som du tycker är snygg, och i lagom längd (ofta passar 4,6-4,7). Har du möjlighet tycker jag du ska gå på sjalträff och klämma och känna.
:iagree: den du tycker är snygg :D
Användarens profilbild
Av naggie
sacha42 skrev:
Boadicea skrev:Välj en som du tycker är snygg, och i lagom längd (ofta passar 4,6-4,7). Har du möjlighet tycker jag du ska gå på sjalträff och klämma och känna.
Jag både håller med och inte. Det är klart att det ska vara en sjal som man blir kär i, men det är ju viss kvalitetsskillnad mellan sjalarna så om jag bara skulle ha en vävd sjal skulle jag hellre köpa en av bättre kvalitet.
Av Aelia
Den snyggaste så klart :wink:
Användarens profilbild
Av thanisa
Boadicea skrev:
naggie skrev:
sacha42 skrev:
Jag både håller med och inte. Det är klart att det ska vara en sjal som man blir kär i, men det är ju viss kvalitetsskillnad mellan sjalarna så om jag bara skulle ha en vävd sjal skulle jag hellre köpa en av bättre kvalitet.
Men vad man tycker är "bättre kvalitet" är nog olika... Jag är inte alls lika såld på Easy som många nadra här inne, tex. Därför tror jag stenhårt på att gå på sjalträff om man kan!
Tror också att det bästa är att prova att knyta många olika och känna hur de känns på. Själv trodde jag att det inte var sådan stor skillnad mellan olika märken tills jag testade hoppediz och den är inte alls så mjuk och skön att bära som mina övriga sjalar. Är faktistkt benägen att tro att vi inte hade blivit en sjalfamilj ifall min hoppediz varit den första vävda sjalen vi haft. Den är mycket mer svårknuten än mina didymos och knuten blir så förbenat stor. Kanske är den bättre när man bär mest på ryggen, men själv föredrar jag magbärgning och till det är inte hoppediz mitt val.
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag också röstar på Hoppediz, men jag hade tur med mina två Hoppisar. Till exempel, min Madrid är lite mjukare än Curacao och båda är otroligt lättknutna, men kompisens Kapstadt är en mardröm att knyta, den är så tjock! Vet ej om det beror på modellen eller bara att alla denna märkens sjalar är annorlunda.
Av Pétronille
Jag röstar på BB-slen. Den är vacker, stadig och skön men ändå jämförelsevis tunn, lättknuten tycker jag, särskilt i jämförelse med Hoppis som är tjock och klumpig och knepig att knyta.
Användarens profilbild
Av emelie
Jag bytte från trikå (moby) till vävd (Bebina) när Oliver var 4 månader och Mobyn börjat ge efter lite för mkt för att det skulle kännas bekvämt.

Jag valde en Bebina Vattuman eftersom jag ville ha en blå sjal som var snygg och både jag o Oliver är vattumän.
och sen eftersom Bebinan är bäst :loving: har det faktiskt inte blivit någon annan sjal. 8)
Av Tess
Vad många trevliga inlägg skriv mera jag sitter och suger in kunskap från er :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?