- tis mar 27, 2007 22:58
droneboy))) skrev:Och sen har ju 90% av alla vagnbarn napp hela tiden. För att de känner sig så trygga eller...?Jag då har tre små vilka alla blir burna så kan jag ju säga att napp inte har med trygghet att göra alltid. Dem två minsta använder napp konstant eller så suger dem på fingrar, kläder, leksaker dem älskar att suga på saker. Skrutt har aldrig använt napp om man bortser från dem två senaste månaderna när han faktiskt vill ha en napp när han somnar - men inte alltid hittar. Han slutade med vällingen när han blev magsjuk och efter det så finns ett napp behov. Stora tösen sög på tummen och det ville inte jag så hon fick napp istället men den hande hon bara när hon somnade. Bonuspojken hade napp så fort han var hos sin biomamma (hon tycker det är så sött med napp) men använde det inte alls förutom vid insomning här hemma. Så í mina ögon är napp inget otrygghetstecken utan från början ett sätt att stimmulera sugbehovet. Och sen så är det en vana.![]()
har Dvärg Silkes, Dvärg Paduaner, Dvärg Cochin, Isbar, Orpington, Blomme, Sebright, Fläskvaktlar, Svensk Gul Anka.
London är fortfarande favorit sjalen och den säljs ALDRIG!!!
Bor på landet med Mannen och de fem barnen och några katter.
London är fortfarande favorit sjalen och den säljs ALDRIG!!!
Bor på landet med Mannen och de fem barnen och några katter.