Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monique29
Vad är det för skillnad på Olga och Pearl då?
Finns Pearl fortfarande att köpa?
Vilket är bäst?
Av MammaTess
Belinda! Absolut menade jag dig, och ja 75 kr för 5m är sant....rena kapet..

kram
Användarens profilbild
Av ana
Jag är jättenöjd med Olga. Bätttre än Hoppediz faktiskt!

Ska bara färga den brun så blir jag jätte-jättenöjd oxå!

Ni som färgat, skiner ränderna igenom? Om inte hur många paket färg använde ni?
Användarens profilbild
Av Kotten
MammaTess skrev:Jag köpte mitt
tyg också på Jysk...75 kr för 5 meter, det är bara att frossa och köpa....
Men när jag var på Jysk så var jag tvungen att hiva upp 199 kr! :x
Användarens profilbild
Av lotti
i ett reklamblad från idag från jysk så annonserar de ut ett glansigt velourtyg 5 m för 75:- skulle de vara något för en elastisk sjal eller det är för elastiskt? Någon som vet??
Användarens profilbild
Av grynflingan
jag har en långsjal sydd i Olga från Jysk. Avlastar fint och bra, men då måste lillemannen sitta hyfsat still i sjalen annars är det riktigt jobbigt. Bar min son på 8,5 mån (väger ca 9kg) i ungefär 2 timmar utan avbrott (på långprommis) i den, det gick alldeles utmärkt. Man får vara nogrann med hur man knyter dock om man vill att det ska avlasta bra, för tyget är inte särskilt stretchigt.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
belinda skrev:hej :D
jag tycker att tyget olga passar jättebra till att sy långsjal av! men nästan bättre till ringsjal i min mening. Jag hade en långsjal i olga som jag färgat svart och som nu är ringsjal, jag älskar den! :D
själva tyget är tunnt och mjukt, och är typ grön-beige randigt, vet att det finns bilder på det av någon som har det som långsjal, så prova att söka på det här på sjalbarn! det går utmärkt att färga om man vill det, jag är jättenöjd som sagt!
Hur sydde du ringsjalen? Vilken typ av vikning? Har också sytt en men gillar den inte, den skär in för mycket. Gillar min hoppisringsjal tusen gånger bättre. Kanske beror det dock på vikningen? Du verkar ju väldigt nöjd. :D
Av belinda
Mamma Eli skrev:
belinda skrev:hej :D
jag tycker att tyget olga passar jättebra till att sy långsjal av! men nästan bättre till ringsjal i min mening. Jag hade en långsjal i olga som jag färgat svart och som nu är ringsjal, jag älskar den! :D
själva tyget är tunnt och mjukt, och är typ grön-beige randigt, vet att det finns bilder på det av någon som har det som långsjal, så prova att söka på det här på sjalbarn! det går utmärkt att färga om man vill det, jag är jättenöjd som sagt!
Hur sydde du ringsjalen? Vilken typ av vikning? Har också sytt en men gillar den inte, den skär in för mycket. Gillar min hoppisringsjal tusen gånger bättre. Kanske beror det dock på vikningen? Du verkar ju väldigt nöjd. :D
Jag sydde utan vikning! Ja det kanske är så at vikningen spelar in jag vet inte riktigt. Jag är rätt liten av mej, så det kanske också tycker min hoppis-ringsjal är för bylsig.
8)
Användarens profilbild
Av Monia
Jag är också jättenöjd med min Olgalångsjal. Jag gjorde den på halva bredden och hela längden.
lotti skrev:i ett reklamblad från idag från jysk så annonserar de ut ett glansigt velourtyg 5 m för 75:- skulle de vara något för en elastisk sjal eller det är för elastiskt? Någon som vet??
:shock: 5m velour för 75:- kan vara värt att testsy en elastisk sjal av!!! Man kan ju sy klänningar till barnen annars :wink: Vet du vilka färger det finns i????
Användarens profilbild
Av zandrama
Monia skrev:Jag är också jättenöjd med min Olgalångsjal. Jag gjorde den på halva bredden och hela längden.
lotti skrev:i ett reklamblad från idag från jysk så annonserar de ut ett glansigt velourtyg 5 m för 75:- skulle de vara något för en elastisk sjal eller det är för elastiskt? Någon som vet??
:shock: 5m velour för 75:- kan vara värt att testsy en elastisk sjal av!!! Man kan ju sy klänningar till barnen annars :wink: Vet du vilka färger det finns i????
Det där var i maj förra året... Så jag tvivlar på att det finns fortfarande. :?
Användarens profilbild
Av Monia
:Hahaa: såg inte det :D
Användarens profilbild
Av lotti
jag blev oxå förvånad när jag läste i genom tråden och upptäckte att jag hade svarat iden.............för ett år sedan!!!! :D :D :D
Användarens profilbild
Av He.ma
Men det där med 5 meter velour tyg stämmer idag oxå :shock: Fick annonsblad idag fr Jysk och de har tyget kvar (alltså "krossad sammet" är det nästintill). Men när titta på de förrut så verkade det ganska tunnt.. :?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?