- tis mar 06, 2007 20:23
tjaa... alltså...min största dilemma änr det gäller linne sjalar är att det finns ingen diagonalvävd? VÄL?
och för att få tillräckligt bra avlastning för mina höfter/axlar etc till ett större barn så behöver jag det. Därför har linnesjalar gått bort för mig.
TYvär, skitsnygga e de!
Calin blue som jag testat tycker jag ändå avlastar bättre än andra tuskaftsvävda sjalar (tuskaft = vanligt tyg, vävt som lakarn liksom! Korskypert/kypert = diagonalvävt, som de flesta sjalar är, för att få mer stretch på diagonalen och där med bättre avlastning) Men alltså ändå inte tillräckligt för att ha som enda sjal...jag skulle inte klara att bära min 15 kilos i dne nän längre stund utan att få ont. Det är min bedömning efter provknyt iaf. men det är ju JAG det.....Den sjal jag klämde på var ett demoex, inte mycket använt så den mjuknar säkert med tiden och avlastar troligen något bättre då, iaf de som är av bommul/lin (dvs vit och svart) de andra färgerna, som är linne viscos vet jag inte om de gör det på samma sätt (gillar inte viscos...personlig uppfattning.......) så så är min uppfattning iaf...
http://www.SyttochGjort.se
* Store J - 0410 * Lilla H 0704 * Pyttis E 1102 *