Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är linnesjalar populära? Calin Bleu Linne? Positivt/negativt jämfört med vanliga vävda?

Funderar på en linnesjal som enda sommar/vintersjal. Men det verkar inte va så vanligt att folk använder linnesjalar, om jag inte tar fel.

/Johnny
Användarens profilbild
Av Johnny
Marlin: Låter bra!! Så du klär inte ditt barn så supervarmt när du ska ut på vintern eller? Eftersom du vill använda en sjal med ett tjockare tyg antar jag?

/Johnny
Användarens profilbild
Av Johnny
Hur mjuk blir en calin bleu linnesjal? Tillräckligt mjuk för nyfödd? (Tänker framåt, hehe! :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Johnny skrev:Hur mjuk blir en calin bleu linnesjal? Tillräckligt mjuk för nyfödd? (Tänker framåt, hehe! :)
Helt OT, men guuud vilken fin avatar ni har!!!!
Användarens profilbild
Av Johnny
Haha tack! Svårt att få in en bild på 80 x 80 pixlar tycker jag.
Användarens profilbild
Av smurfis
Boadicea skrev:
MammaTillFelicia skrev:Helt OT, men guuud vilken fin avatar ni har!!!!
:iagree: Superfin!!!
:iagree: Underbar! :heart:
Användarens profilbild
Av sacha42
smurfis skrev:
Boadicea skrev:
kanonfina var den :heart:

linnesjalarna blir mjuka och gossiga dem med. Men allra gossigast till en nyfödd är ändå en trikåsjal :D
Användarens profilbild
Av Johnny
sacha42 skrev:linnesjalarna blir mjuka och gossiga dem med. Men allra gossigast till en nyfödd är ändå en trikåsjal :D
Jo precis, så är det nog. Får se om det blir TVÅ sjalar tillslut istället för en. hehe, det är väl så det börjar för alla tokar här inne? Men vi kanske har lite tid att göra den gosig och mjuk innan nästa barn förhoppningsvis tittar ut, när tiden är inne. :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
tjaa... alltså...min största dilemma änr det gäller linne sjalar är att det finns ingen diagonalvävd? VÄL?
och för att få tillräckligt bra avlastning för mina höfter/axlar etc till ett större barn så behöver jag det. Därför har linnesjalar gått bort för mig.
TYvär, skitsnygga e de!
Calin blue som jag testat tycker jag ändå avlastar bättre än andra tuskaftsvävda sjalar (tuskaft = vanligt tyg, vävt som lakarn liksom! Korskypert/kypert = diagonalvävt, som de flesta sjalar är, för att få mer stretch på diagonalen och där med bättre avlastning) Men alltså ändå inte tillräckligt för att ha som enda sjal...jag skulle inte klara att bära min 15 kilos i dne nän längre stund utan att få ont. Det är min bedömning efter provknyt iaf. men det är ju JAG det.....Den sjal jag klämde på var ett demoex, inte mycket använt så den mjuknar säkert med tiden och avlastar troligen något bättre då, iaf de som är av bommul/lin (dvs vit och svart) de andra färgerna, som är linne viscos vet jag inte om de gör det på samma sätt (gillar inte viscos...personlig uppfattning.......) så så är min uppfattning iaf...
Användarens profilbild
Av Johnny
Panakeia: Tack för att du delar med dig av din uppfattning! Ja det är frågan om den kan vara lika skön att bära med, som en diagonalvävd. Men det ska bli skoj att testa en väl använd calin bleu linne (hoppas jag) på nästa Öviks-sjalträff som jag förmodlingen ska på. Då kan jag jämföra lite med diagonalvävda också.

Linne eller inte linne, det är frågan.

/Johnny
Användarens profilbild
Av Panakeia
påtal om linnesjalar finns det en linnelångsjal till, på http://www.agirshus.com/
Men sen tror jag att linnetyg kan du hitta ett typ lika bra själv i en tygbutick om du letar lite, som i en köpt sjal... klämma känna å dra så ...!
Användarens profilbild
Av Johnny
Jo jag har hört talas om ägirs linnesjalar också. Sen har vi lånat en hemmasydd av GosKina.

Ska bli intressant att jämföra på sjalträffen också..

/Johnny
Användarens profilbild
Av Bello
smurfis skrev:
Boadicea skrev:
:tumsup: Precis vad jag tänkte när jag såg den också.... :D

Lycka till med linnesjalen förresten, har tyvärr inga råd eftersom jag aldrig testat någon, men sugen har jag varit.
Användarens profilbild
Av Johnny
Ja visst kan man bli lite sugen på en linnesjal? Ser fram emot att testa en mjuk.

Gå gärna in och rösta på vilken sjal ni skulle valt om ni bara fick ha en, i en tråd jag startat.

/Johnny
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?