Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi bär Lillebror 3 månader (60cm&5,5kg och mycket stadig i nacken) i en Sino, mycket och ofta. När vi åker och handlar, och gör andra ärenden, så har jag haft Sinon färdigknuten på mig under jackan och bara lyft in honom i sjalen från bilens babyskydd. Jag tycker ibland att det har varit lite meckigt att få till Sinon under jackan och att det har blivit lite väl knöligt när vi har behövt lyfta i och ur honom några gånger (fort ska det gå i denna kyla också).
Men det känns som en baggis om man jämför det med tanken på att stå på någon blåsig parkering med 5meter sjal och försöka få till någon någorlunda vettig knytning (i bister kyla dessutom).

Vi ska köpa vävd sjal men jag undrar:

Skulle en sele av något slag vara ett komplement för oss i sådana lägen och i sådana fall VILKEN och VARFÖR? Kanske tom något man kan ha färdigt på sig i bilen hemifrån?
MT, sutemi, patapum, ergo, beco...djungel, djungel... :mitvit:

Vi kommer främst att bära på magen ett tag till och vi bor på landet och måste använda bilen när vi ska iväg någonstans, så jag har ingen chans att knyta in oss hemma (i lugn och ro).

Hur gör ni mer vana sjalare???Hoppas på tips!!! :D
Senast redigerad av Minea den mån feb 26, 2007 09:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marlene
ska man ha den hyfsat färdig knuten så tror jag på en MT med smala axelband, då kan man nog ha den löst knyten och ploppa ner barnet och sen tighta åt.

ERGO och Patapum blir nog lite knöliga att ha på sig utan barn.

En ringsjal går ju snabbt och går att ha på sig färdigt, men är kanske inget för långa stunder.

Det går att göra knytningar med en vävd sjal som man kan ha på sig, ex dubbel x (http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/instr_x.htm) gör man färdigt innan man stoppar ner barnet så det borde ju gå att fixa innan.
Användarens profilbild
Av annemi
Jag har ofta min sjal förknuten under jackan. Sen kan jag lätt få ner henne när vi parkerat och går in vart jag nu e på väg... Vet inte vad knytningen heter men det är kryss fram o bak (inget smokingbälte alltså).
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
annemi skrev:Jag har ofta min sjal förknuten under jackan. Sen kan jag lätt få ner henne när vi parkerat och går in vart jag nu e på väg... Vet inte vad knytningen heter men det är kryss fram o bak (inget smokingbälte alltså).
Dubbelt kryss - min favvoknytning har jag insett! 8)
Tycker faktiskt att den är såpass bekväm att bära med även under längre stunder att jag blivit lite för lat för att knyta omslutet, även om den knytningen kanske är snäppet mer bekväm eg... :wink:

Sen tycker jag ringsjalen, helst "japanskt" funkar bra för kortare stunder!
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag har en ringsjal som jag snabt kastar på mig på parkeringen när vi skall in någon stans. Tycker det funakr bra, lite jobbigt att bära länge, men en tur på ikea eller en stor shoping på ica funkar den utmärkt för (och då väger ändå sonen sina modiga 10kg :D )
Av Sia
Jag har aldrig med mig barnvagnen när vi ska in till stan, Ergon är suverän när man behöver knäppa på sig något snabbt och fungerar ypperligt även med tjock overall.
Jag hade lånat ut ergon så jag tog vävd sjal nu på bokrean och det var ett dj**a meck att få till knytningen med ytterkläder på, sen hängde han som en trasig säck potatis hela tiden, men det är väl en fråga om träning :wink:
Men vi kör med vävd sjal hemma och Ergo på stan, det går snabbt att slänga av sig jackan på parkeringen och ta på sig ergo och bebis sen jacka utanpå.
Användarens profilbild
Av April
Jag har också Ergons midjebälte om höften, sedan resten i knäet, när jag åker bil :-)

När vi är iväg på stan och liknade så har jag alltid Ergon eller Patapumen. När jag bär hemma väljer jag altlid långsjalen (mer mysfaktor) :-D

Om jag varit som du hade jag köpt en sele och en långsjal. Köper du dem begagnade så behöver det inte kosta så mycket och du får igen mycket av pengarna när du säljer dem.

Kram
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag satt här och klurade över den här frågan ett tag, och så gick jag tillbaka och läste lite noggrannare och såg var du kom ifrån! :) Visst är det väl du Camilla, som var här igår? Då tror jag inte att jag behöver tillägga något, du har nog redan hört alla mina funderingar kring detta!

Och visst är väl internet bra! :D
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag har mest använt ringsjal för att bära korta stunder men jag har även en EasyHug (dubbel bärpåse, annons finns till höger) som jag använder lite då och då, lätt att ha på sig under jackan i bilen och kräver varken knytning, knäppning eller justering, bara att trä i den lilla och knäppa jackan.
Av Minea
Oj, tusen tack för alla tips :D
Nu känns det som om jag har hundra olika valmöjligheter när vi ska ta oss iväg någonstans. Vi provar oss fram och ser hur det funkar :tumsup:

...ska bara klura på vilken "köpesele" som skulle bli bäst för oss!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?