- sön feb 25, 2007 00:16
Vi bär Lillebror 3 månader (60cm&5,5kg och mycket stadig i nacken) i en Sino, mycket och ofta. När vi åker och handlar, och gör andra ärenden, så har jag haft Sinon färdigknuten på mig under jackan och bara lyft in honom i sjalen från bilens babyskydd. Jag tycker ibland att det har varit lite meckigt att få till Sinon under jackan och att det har blivit lite väl knöligt när vi har behövt lyfta i och ur honom några gånger (fort ska det gå i denna kyla också).
Men det känns som en baggis om man jämför det med tanken på att stå på någon blåsig parkering med 5meter sjal och försöka få till någon någorlunda vettig knytning (i bister kyla dessutom).
Vi ska köpa vävd sjal men jag undrar:
Skulle en sele av något slag vara ett komplement för oss i sådana lägen och i sådana fall VILKEN och VARFÖR? Kanske tom något man kan ha färdigt på sig i bilen hemifrån?
MT, sutemi, patapum, ergo, beco...djungel, djungel...
Vi kommer främst att bära på magen ett tag till och vi bor på landet och måste använda bilen när vi ska iväg någonstans, så jag har ingen chans att knyta in oss hemma (i lugn och ro).
Hur gör ni mer vana sjalare???Hoppas på tips!!!
Men det känns som en baggis om man jämför det med tanken på att stå på någon blåsig parkering med 5meter sjal och försöka få till någon någorlunda vettig knytning (i bister kyla dessutom).
Vi ska köpa vävd sjal men jag undrar:
Skulle en sele av något slag vara ett komplement för oss i sådana lägen och i sådana fall VILKEN och VARFÖR? Kanske tom något man kan ha färdigt på sig i bilen hemifrån?
MT, sutemi, patapum, ergo, beco...djungel, djungel...

Vi kommer främst att bära på magen ett tag till och vi bor på landet och måste använda bilen när vi ska iväg någonstans, så jag har ingen chans att knyta in oss hemma (i lugn och ro).
Hur gör ni mer vana sjalare???Hoppas på tips!!!

Senast redigerad av Minea den mån feb 26, 2007 09:42, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till tre underbara barn