Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tvättade min Salsa-ringis för andra gången idag och när jag tog ut den ur tvättmaskinen så upptäckte jag massor av hål där ringarna sitter fast. :-( Då hade jag ändå kört ett fintvättprogram med skoncentrifugering och så står det på tvättrådet att den ska klara vanlig 40-graders maskintvätt.

Är det någon som har varit med om samma? Jag har i alla fall mailat till Bärabarn nu för att se vad de säger. Problemet är för min del också att jag köpt sjalen begagnad här på SB så jag har inget kvitto och vet inte var den är köpt från början, men Bärabarn borde ju kunna ta ansvar för sina produkter ändå kan man tänka.
Senast redigerad av solanna den mån feb 12, 2007 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av lindamarie
Å, vad trist!! :(
När Elwi skulle köpa sin looma krusi så upptäckte vi också hål vid ringarna. Vad vi fick höra då var att man inte skulle tvätta sjalen "knuten" dvs med ringarna " på".
Hoppas att du får ngt svar och kan reklamera.
Användarens profilbild
Av Veronica
Fy vad trist, hoppas de är schyssta på BäraBarn.
Användarens profilbild
Av Panakeia
lindamarie skrev:Å, vad trist!! :(
När Elwi skulle köpa sin looma krusi så upptäckte vi också hål vid ringarna. Vad vi fick höra då var att man inte skulle tvätta sjalen "knuten" dvs med ringarna " på".
hur menar du då?

schit va trist när sånt händer, men jag tror det är svårt att få dem att ta ansvar om du inte är förstaägare på den...
Användarens profilbild
Av solanna
Jo, jag minns att hon sa att det funnits hål där på den sjalen, men det verkar ju orimligt att man ska sprätta upp alla sömmar och ta bort ringarna för att kunna tvätta. I så fall måste det ju stå i tvättrådet, eller åtminstone att man ska handtvätta om det är det enda som funkar. Får höra vad de säger på Bärabarn.
Användarens profilbild
Av lindamarie
solanna skrev:
Jo, jag minns att hon sa att det funnits hål där på den sjalen, men det verkar ju orimligt att man ska sprätta upp alla sömmar och ta bort ringarna för att kunna tvätta. I så fall måste det ju stå i tvättrådet, eller åtminstone att man ska handtvätta om det är det enda som funkar. Får höra vad de säger på Bärabarn.
Nej :duh: nej ,jag menar alltså "utslätat" :roll: med ringarna kvar så klart... förlåt om jag rörde till det med min snurriga förklaring..
Användarens profilbild
Av Ingrid
Nämen, självklart ska det gå att tvätta en ringsjal utan att sprätta upp den! Och är den i bomull ska det gå bra att maskintvätta. Men den ska inte vara trädd, man ska inte ha dragit svansen genom ringarna.
Användarens profilbild
Av solanna
lindamarie skrev: Nej :duh: nej ,jag menar alltså "utslätat" :roll: med ringarna kvar så klart... förlåt om jag rörde till det med min snurriga förklaring..
Ah, då förstår jag. nej, självklart hade jag ju inte sjalen trädd när jag tvättade. Hålen sitter på flera ställen i kanalen där ringarna sitter fast och det är minst en 4-5 stycken, relativt stora. Ingrid, du som är återförsäljare (väl?), vad tycker du att jag ska göra? Jag har förresten pm:at personen som jag köpte sjalen av för att få mer info om var den är köpt från början, men såvitt jag förstod på henne då så hade hon köpt den ny relativt kort tid innan jag köpte den så den borde inte vara mer än max ett år gammal.
Användarens profilbild
Av Elin G
Vad trist :( . Var den "fabrikssydd" som ringsjal eller var den omsydd i efterhand?
Användarens profilbild
Av solanna
Elin G skrev:Vad trist :( . Var den "fabrikssydd" som ringsjal eller var den omsydd i efterhand?
Det är en fabrikssydd original-ringsjal. Och av den nyare sorten som inte är Guatemalavävd.
Av Aelia
Vad tråkigt, hoppas du får hjälp från BäraBarn :roll:
Användarens profilbild
Av lindamarie
solanna skrev:
lindamarie skrev: Nej :duh: nej ,jag menar alltså "utslätat" :roll: med ringarna kvar så klart... förlåt om jag rörde till det med min snurriga förklaring..
Ah, då förstår jag. nej, självklart hade jag ju inte sjalen trädd när jag tvättade. Hålen sitter på flera ställen i kanalen där ringarna sitter fast och det är minst en 4-5 stycken, relativt stora. Ingrid, du som är återförsäljare (väl?), vad tycker du att jag ska göra? Jag har förresten pm:at personen som jag köpte sjalen av för att få mer info om var den är köpt från början, men såvitt jag förstod på henne då så hade hon köpt den ny relativt kort tid innan jag köpte den så den borde inte vara mer än max ett år gammal.
Just det jag trädd heter det ju.. :hellu: är jag helt lost eller vaddå ammningshjärna?
Det var ju så det var på looman... Flera hål i kanalen( om jag nu inte är helt snurrig).
Användarens profilbild
Av Ingrid
Nu har ju Bära Barns ringsjalar inte funnits så länge, så den kan ju inte vara hur gammal som helst. Är det drygt ett år eller så?

Jag tycker det låter som en bra idé att höra med den som du har köpt den av i andra hand när och var hon i sin tur köpte den i första hand. Är den köpt i en internetbutik har de säkert kvar kvittot någonstans i bokföringen bara du har namnet, så det går nog att ordna.

Jag tror inte det är något problem med Bära Barn att de inte skulle ta ansvar för sina produkter. De är nog tvärtom intresserade av att få reda på om de har brister i sina produkter för att kunna rätta till dem.

Berätta gärna hur det går!
Användarens profilbild
Av sacha42
Vad trist, hoppas att du får kompensation av Bärabarn :(
Användarens profilbild
Av solanna
Blev så ledsen när jag tittade på sjalen igen att jag var tvungen att ta lite bilder. Den är fortfarande våt efter tvätten, men hålen syns ju tydligt :-(

Bild

Bild

Bild

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?