Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Läste nu på Hoppediz-hemsida att Moskau är röd-brun, vad är det för färg egentligen, så hade jag inte föreställt mig den. Jag vet egentligen inte vad röd-brun är för färg, jag tänkte att den var mer som babybundlern jag har, vinröd, men det är den kanske inte.

Synd att ingen av oss vann denna gången. Jag mailade och frågade om man kunde vara med flera gånger i tävlingen, men de har inte ens svarat, så nu tänker jag vara med varje månad.
Användarens profilbild
Av Ester
såg att man kan tävla även på didymos hemsida, men bara den tyska förståss....och jag svarade försåss helt fel på frågorna...tror jag.... :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Elin skrev:såg att man kan tävla även på didymos hemsida, men bara den tyska förståss....och jag svarade försåss helt fel på frågorna...tror jag.... :lol:
Hur man svarar på frågorna har inget inflytande på om man vinner eller inte, läste jag, så det spelar nog ingen roll.
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:
Helena skrev:Här är en länk med några få bildern med en röd Stork.
http://www.netland.fi/outik/kuvapankki/ ... +Leo+rouge
På sista bilden är färgen verkligen jättefin :-) Vad är det för knytning hon har?
Färgen är tycker jag ungefär som på sista bilden, inte som på mittenbilden.
Användarens profilbild
Av Ester
är det inte en stork inka?

ååhhh, den är så fiiiin, kan du lägga ut din bild lite större tror du?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
[quote="Helena"]Läste nu på Hoppediz-hemsida att Moskau är röd-brun, vad är det för färg egentligen[quote]

De skriver även att London-färgen är Grau=grå men jag tycker den ser ut att vara typiskt brun. Så jag vet inte om man kan lita mer på ordbeskrivningen är bildbeskrivningen. Men snart får ju Babydesig hem dem så då kan vi ju se på riktigt.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nu har jag kollat närmare på Moskau, dvs klickad på färgen så att det kom upp ett närbilsfoto. Det verkar som att den är vävd av röda och bruna trådar. Men det är nog det röda som dominerar på håll skulle jag tro.
Lyckas till och med klippa in den här

Bild

om man ska gå på hur min sjal Montreal stämmer överrrens med det fotograferade färgprovet så ser den ljusare ut på färgprovet än vad den är i verkligheten och det beror nog på att färgprovet visar ju ränderna i mindre skala än de är i verkligheten. Skulle nog säga att bilden visar 50% av storlken eller skala 1:2 kanske man säger.
Användarens profilbild
Av AnKa
Fiffi75 skrev:om man ska gå på hur min sjal Montreal stämmer överrrens med det fotograferade färgprovet så ser den ljusare ut på färgprovet än vad den är i verkligheten och det beror nog på att färgprovet visar ju ränderna i mindre skala än de är i verkligheten. Skulle nog säga att bilden visar 50% av storlken eller skala 1:2 kanske man säger.
Det här med färger och datorer är lite lurigt. Det beror nämligen en del på hur ens skärm är inställd. Vi kan altså se färgerna lite olika beroende på vad vi har för inställningar. När man "framkallar" digitalbilder brukar man kunna synka sin skärm mot labbet så man är säker på att man får bilden som man vill ha den. Synd att man inte kan göra detsamma när man beställer saker från internet för man vet ju riktigt hur det man beställt ser ut.
Användarens profilbild
Av Helena
AnKa skrev:Helena : vad är det för sjal du har på avataren? Den är jättefin!
Ja, det är inkan, men jag vet inte hur man sätter in en större bild, visst måste man länka till en hemsida eller något eller? Hur gör du, Pia, när du sätter in bilder hela tiden?

Och om Moskau, måste fundera över det här, är inte så säker på att jag vill ha en röd-brun sjal på sommaren, det kanske får bli en av de andra lite ljusare.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Helena skrev:Hur gör du, Pia, när du sätter in bilder hela tiden?
Jag länkar till bilden på den hemsida den ligger på. Man kollar vad bilden har för direktlänk. Enklast genom att högerklicka på bilden och ta öppna i nytt fönster. Sen så när du skriver meddelandet trycker du på img-knappen ovanför skrivfältet två gånger och klistrar in länken till bilden där. Så kan du kolla på förhandsgranska om det funkar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?