- tis jan 16, 2007 19:45
Funderar över ny sjal till mig och min tvååring nu när jag egentligen trodde att vi slutat sjala. Har dock insett att barnvagnen fortfarande är i vägen för det mesta och att det är rätt smart att ha något med att slänga upp henne i när hon tröttnat på att gå. Tungt att bära på armen. Ergon är inte bekväm längre och dessutom la vi ner att använda den när vi började bara behöva bära ibland. Är lite klumpig att släpa runt på "utifall att". Har fått syn på MT nu och funderar lite över hur knepiga de är att lära sig att knyta. Ryggknyt menar jag då. Fia-Lotta är helvan att hoppa bak på ryggen för att sitta i Ergon, så att få dit henne är inget problem, men undrar hur knepigt det är att få till resten??? Är inte upplagd för några veckors intensivträning bara för att få det bra och tex ryggsäck har vi aldrig riktigt bemästrat. Men tycker i övrigt att de verkar så enormt smidiga. Som en ringsjal i smidighet, fast ser ut att vara mycket bekvämare att bära i. Så hur knepigt är det att lära sig att hantera dem? Är de så bekväma som de verkar?