Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kom till BVC med sonen i Ergon idag och vår BVC-sköterska blev jättenyfiken. Hon frågade direkt vad det var för bärmojäng vi hade och hur den fungerade. Jag har aldrig burit D i någon bärmojäng när vi varit dit och det har inte blivit av att jag pratat med henne om det särskilt mycket - har nog nämnt det i förbifarten bara. När jag berättade att vi även bär i sjal blev hon ännu mer nyfiken och bad mig beskriva hur det går till. Det blev ett ingående samtal med mycket gestikulerande. :D Får ta med mig sjalarna nästa gång!

Hon var så otroligt positiv till bärandet och sa flera gånger till min son att så där skulle alla barn ha det! Härlig inställning! Hon har visserligen alltid varit positivt inställd till hur vi har gjort med samsovning och snuttande på både dagar och nätter. När jag har berättat hur snuttig sonen är och att han fått sova bredvid och snutta på mig så mycket han har velat har hon hela tiden uppmuntrat oss och sagt att det är nog det han mår bäst av. Så länge vi själva orkar ska vi givetvis fortsätta har hon sagt.

Hennes kollega har inte riktigt samma mjuka inställning alla gånger. Träffade henne i somras då vår sköterska hade semester. Den andra sköterskan förordade visserligen amning helst upp till 2-3 år, men sa däremot bestämt att barn måste lära sig somna själva. Håller med om att det kan vara bra att kunna somna själv, men det beror ju också på personligheten - för vissa barn är närheten och tryggheten viktigare än att somna själv! När vi gick därifrån fick vi med oss en blå broschyr med vit text som vi skulle läsa och begrunda för somna själv måste han lära sig... Metoden gick ut på att lämna honom gråtande...

:D Som tur är var det inte vår sköterska detta, för hon har en helt annan inställning. Ska ta dit mina sjalar nästa gång, vilket är snart, och info om sjalbarn också! :D
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Kul! :D Vem vet, du kanske får ha visning?
Användarens profilbild
Av Lindan
En supersköterska :D

MIn bvc-sköterska är också bra och då blir man ju så glad!! :vågen:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Lindan skrev:En supersköterska :D

MIn bvc-sköterska är också bra och då blir man ju så glad!! :vågen:
Mmm, man blir verkligen glad! Det känns så bra med uppmuntring! Tycker att man annars för det mesta stöter på kritiska miner till bärandet.

Måste erkänna att jag själv inte alls hade samma inställning till bärande innan jag skaffade barn som jag har nu. Jag tänkte att man nog får vara lite försiktig så det inte blir för mycket - mycket pga. att jag har ledgångsreumatism och värk i lederna. Nu känns det dock som att det knappt kan bli för mycket bärande!!! Visst får man känna av vad det är för sinnesstämning sonen är i när han bivit 10 månader, men oftast är det närhet han behöver och då måste han ju bara få den!!!!! Jag satt i och för sig mycket med honom i en bekväm fåtölj i början - hela dagar ibland för han ville vara i famnen och jag inte orkade gå. :D
Senast redigerad av Mamma Eli den tis jan 16, 2007 16:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sacha42
Vad härligt :D
Användarens profilbild
Av Tinalqua
Vi har bärpossitiva bvc sköterskor här i Kista och det är verkligen jätteskönt. Den ena lovordade sjalen och tycjte det var så mysigt o bra spesiellt till prematurbarn och den andra gick förbi närjag skulle knyta upp Saga och studerade nogrant hur jag knöt. Hon sa att hohn hade undrat hur man knöt en sjal och att det inte såg så svårt ut som hon hade trott
Av ninen
Toppen! Min är likadan :D
Användarens profilbild
Av aspen
Min bvc.sköterska gillar oxå mina sjalar, hon har tom frågat om hon får lämna ut mitt nummer till andra föräldrar om de undrar nåt. det sitter en lapp om sjalbarn på deras anslagstavla (som jag skrev ut från sjalbarns materialsida) och hon säger själv att hon är helt lyrisk. min bvc-tant verkar vara på det mesta man gör om det inte är direkt farligt. hon är jätepositiv :D
Användarens profilbild
Av emelie
Vår BVCsköterska var också mkt positiv till sjalen och tyckte det verkade vara fantastiskt praktiskt och mysigt. :D
Hon har ifs öst komplimanger över vår fantastiska ( :o ) barnvagn också (en helt vanlig Emmaljunga :shock: ) så det kan vara så att hon gillar att uppmuntra föräldrar, men det är ju inte helt fel det heller :wink:
Hon är öht en fantastisk BVCmormor :heart:
Senast redigerad av emelie den mån jan 22, 2007 17:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Det verkar finnas många som är positiva till detta med bärandet. Kul! :D Undrar dock varför man inte hör talas om det så ofta... De borde ju informera om det på BVC om de tycker att det är så fantastiskt, eller hur!? Vi får väl ta tag i det vi sjalfamiljer istället antar jag.

Tycker annars att man även ofta får höra kritiska kommentarer om bärandet som att det skämmer bort barnen. Men det är klart, bär man i armarna blir det ju svårt att få vardagen att fungera om barnet ska bäras hela tiden - har man däremot sjal så klarar man ju väldigt mycket med barnet i famnen/sjalen. Väldigt stor skillnad! Blir själv mer och mer sjalfäst och vilken skillnad det hade varit om jag varit det från start med Daniel! För mig har sjalandet kommit smygande, dels pga ovanan men mycket pga muskler som vuxit. Man orkar ju mer och mer när man burit i sjal ett tag! :D Blir det fler barn vet jag vad som gäller - ingen match alls med sjal! :D
Användarens profilbild
Av Empy
Vår BVC-sköterska är också helt lyrisk över sjalarna.
Redan när jag kom dit första gången med sjal så hade hon lappar fråna BäraBarn uppsatta. Hon hade träffat dem på nån mässa eller liknande.

Egentligen får hon ju inte göra reklam för företag, men hon hänvisar ivrigt föräldrar till mig.

Hon är väldigt positiv till tygblöjor, samsovning, långtidsamning m.m.
Hon är väldigt mån om att varje förälder måste få göra på sitt eget vis. Hon har gett oss de broschyrer som hon ska dela ut, men har sagt att vi ska ta allt med en nypa salt. Vi uppmuntras verkligen att ifrågasätta och tänka själva.

Det är underbart med sådana människor inom vården!
Av Mirja
Så kul! Vår bvc-sköterska var grymt imponerad av patapum. En annan bvc-sköterska som höll i vår föräldragrupp var mycket intresserad av sjalar och jag fick hålla en visning vid ett tillfälle drygt ett år sedan. det var skoj. Två i min mammagrupp skaffade patapum efter det!
Av Linda B
Vår bvc-sköterska är också väldigt positiv till sjalar. Hon har till och med köpt in en sjal till bvc som hon lånar ut!! Tänk om fler bvc-tanter var sådana....! :D

/Linda B
Användarens profilbild
Av Akleja
Våran BVCsköterska är likadan. Hon gillar skarp mina sjalar och ropade högt när hon såg tygblöjorna: " Åh, så smarta och sköna! Såna måste vi göra reklam för".
Det är skönt att gå till en sådan då!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?