Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag tycker att hug-a-buben inte alls är lika skön att bära med som storkis. Är alla elastiska sjalar så eller skulle det löna sig att köpa nån annan sjal tex moby Wrap eller Babybundler.
Användarens profilbild
Av Cecilia
Katharina skrev:Jag tycker det är STOR skillnad på hug a bub och baby bundlern. Babun avlastar mycket bättre. Sonen har varit för tung för h a b från början tycker jag.
Åhå! Jag som hört att Hug-a-buben skulle räcka längre (fast bara på magen då) än Babun, att den var att bättre kvalitet, typ. Fast Babun kändes tjockare och är ju bredare, när jag klämde på en. Jag har inte testat att bära med den.

Jag tyckte Hugen var bra tills ungefär nu när jag börjar tycka att den inte ger så bra stöd längre. Tindra håller på och hänger sig ut också på sidan och ska titta ner. *s* Jag har testat Storkisen nu till Tindra, och den avlastar mycket bättre. Tindra vägde 4,2 när hon föddes och den var bra i början tyckte jag. Jag trodde dock att den skulle räcka mycket längre!

Enligt instruktonsvideon ska man ju kunna bära "toddlers" i den också. Och det funkar i och för sig teoretiskt med Juni som väger ca 12-13 kilo på magen, men hon ser ju knasigt stor ut på magen. Jag provade mest på skoj. Lång är hon också. :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Nej, köp ingen annan! Jag tycker att så fort barnet blir lite rörligare, så är de elastiska sjalarna hopplösa. Speciellt om man har ett syskon att ta hand om, och man måste böja sig framåt ibland. Jag har bara använt Babybundlern (provat hug-a-buben) och fördelen med Babybundlern är nog att det är mer tyg, men det kasar ju ner iallafall ifall man har ett barn som rör sig mycket. Hug-a-buben tyckte jag nästan var lite bättre, för den är ju inte lika elastisk så det kändes som om smokingbältet satt uppe lite bättre.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Torkel väger 6200 g (nyvägd idag) och är bara 8 veckor så han borde liksom inte vara för stor eller för tung, men jag märker att jag föredrar storkisen. Tyvärr är den alldeless för varm inomhus.

Så jag funderar på om jag antingen ska köpa en babybundler eller en tunnare vävd sjal ex antigua eller ellaroo. Helst skulle jag vilja testa båda sorterna, men känenr ingen som har dem och bor i närheten.
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev:Torkel väger 6200 g (nyvägd idag) och är bara 8 veckor så han borde liksom inte vara för stor eller för tung, men jag märker att jag föredrar storkisen. Tyvärr är den alldeless för varm inomhus.
Det blir nog mer stöd för rygg och axlar i babybundlern eftersom den är bredare, som Katharina sa. Och tungt tyckte jag inte att det var att bära i den, bara jobbigt mot slutet, för att jag var tvungen att parera Miles rörelser hit och dit, fastän jag knöt så hårt jag kunde.
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev:Torkel väger 6200 g (nyvägd idag) och är bara 8 veckor så han borde liksom inte vara för stor eller för tung, men jag märker att jag föredrar storkisen. Tyvärr är den alldeless för varm inomhus.
Det blir nog mer stöd för rygg och axlar i babybundlern eftersom den är bredare, som Katharina sa. Och tungt tyckte jag inte att det var att bära i den, bara jobbigt mot slutet, för att jag var tvungen att parera Miles rörelser hit och dit, fastän jag knöt så hårt jag kunde.

Men kanske en sådan här Hoppediz är svalare än Storchenwiegen. Synd att du inte bor närmare Örebro, jag har ju en gammal ful Babybundler som du kunde fått prova och en Ella Roo.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Fast Torkel är inte särskilt rörlig. Det är snarare så att han direkt somnar i sjalen. Utan det är just att den avlastar dålligt så det känns tungt att bära i den och jag känner av det i ryggen.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag tycker helt klar att du ska satsa på en vävd om han ändå väger så mycket redan. (låter mycket ialla fall). Jag har en Hoppediz och bor i Västerås. Vi kanske borde ha en träff här längre västerut som täcker in typ örebro västerås Eskilstuna. Eller är det för stor omnejd? Arboga ligger kanske bra till.

Jenny Hoho!!?! Kan vi va hos dig kanske?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Hoppedizen är jag väldigt nyfiken på. Är den tunnare än storkis.

Skulle förövrigtvara bra med en sjalträff i närheten. Har ju ingen bil så då är det tågresa som gäller för min del och då vill jag slippa åka så långt.
Har iofs funderat några gångr på om man skulle åka upp till stockholm nångång när det är sjalträff. Passa på att gå på träff, träffa mina bröder och shoppa samtidigt.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:Det blir nog mer stöd för rygg och axlar i babybundlern eftersom den är bredare, som Katharina sa. Och tungt tyckte jag inte att det var att bära i den, bara jobbigt mot slutet, för att jag var tvungen att parera Miles rörelser hit och dit, fastän jag knöt så hårt jag kunde.

Men kanske en sådan här Hoppediz är svalare än Storchenwiegen. Synd att du inte bor närmare Örebro, jag har ju en gammal ful Babybundler som du kunde fått prova och en Ella Roo.
Jag börjar studera i Örebro och skulle kunna träffa dig. Jag ska studera på distans och kommer då ha några lektioner då och då som jag måste åka in.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Suskiv skrev:Hoppedizen är jag väldigt nyfiken på. Är den tunnare än storkis.
Ja lite. Den är liksom inte lika hårt vävd. Lite luftigare på nåt sätt. Svårt att beskriva med ord.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Fiffi75 skrev:Ja lite. Den är liksom inte lika hårt vävd. Lite luftigare på nåt sätt. Svårt att beskriva med ord.
Låter verkligen intressant. Tycker den finns i så fina färger. Får nog åka till västerås när babydesig tar in dem och känna lite på dem.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Suskiv skrev: Låter verkligen intressant. Tycker den finns i så fina färger. Får nog åka till västerås när babydesig tar in dem och känna lite på dem.
Ja det måste du göra! Jag lobbar på Ingrid för ett releaseparty!!!
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev: Jag börjar studera i Örebro och skulle kunna träffa dig. Jag ska studera på distans och kommer då ha några lektioner då och då som jag måste åka in.
Hör av dig, ifall du kommer, du kan förresten gärna få låna min Babybundler ett tag och testa den om du har lust, den är vinröd och inte så snygg längre (så jag är inte rädd om den). Jag måste ha fastnat i något, för det har gått lite maskor i den, plus att det gick hål vid mittenmärket som jag fick sy, det måste vara slitage, jag liksom tog tag där varje gång.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag vet att jag ska till Örebro på torsdag 13 och tror även att jag ska dit den 17:e (inte helt säker på det datumet.) Sen vet jag inet när jag ska dit nästa gång. Får schemat på torsdag skulle jag tro.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?