Katharina skrev:Jag tycker det är STOR skillnad på hug a bub och baby bundlern. Babun avlastar mycket bättre. Sonen har varit för tung för h a b från början tycker jag.
Åhå! Jag som hört att Hug-a-buben skulle räcka längre (fast bara på magen då) än Babun, att den var att bättre kvalitet, typ. Fast Babun kändes tjockare och är ju bredare, när jag klämde på en. Jag har inte testat att bära med den.
Jag tyckte Hugen var bra tills ungefär nu när jag börjar tycka att den inte ger så bra stöd längre. Tindra håller på och hänger sig ut också på sidan och ska titta ner. *s* Jag har testat Storkisen nu till Tindra, och den avlastar mycket bättre. Tindra vägde 4,2 när hon föddes och den var bra i början tyckte jag. Jag trodde dock att den skulle räcka mycket längre!
Enligt instruktonsvideon ska man ju kunna bära "toddlers" i den också. Och det funkar i och för sig teoretiskt med Juni som väger ca 12-13 kilo på magen, men hon ser ju knasigt stor ut på magen. Jag provade mest på skoj. Lång är hon också.