Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sussi med Maja
Siena skrev:Men HELT allvarligt, ni som har många barn och inte har sjalat alla, vad gjorde ni när när ni lagade mat med trötta, hungriga barn? :?:
De fick vara utan mat :wink: :lol: Nej, som tinaw skrev, de klängde vid benen, satt på höften eller på diskbänken och hjälpte till :) Men visst är det mycket enklare med sjal/sele!
Användarens profilbild
Av Siena
Sussi med Maja skrev:
Siena skrev:Men HELT allvarligt, ni som har många barn och inte har sjalat alla, vad gjorde ni när när ni lagade mat med trötta, hungriga barn? :?:
De fick vara utan mat :wink: :lol: Nej, som tinaw skrev, de klängde vid benen, satt på höften eller på diskbänken och hjälpte till :) Men visst är det mycket enklare med sjal/sele!
Vill du verkligen veta det? Rolling Eyes De stod och klängde på benet. Eller satt på höften meddan ryggen gjorde mer och mer ont. Och så mutade jag dem med russin och äppelbitar. Inge kul alls! Sjal är tusen gånger bättre!
Jag kan förstå att det tärde både på kropp och tålamod!

Fast rätt ofta, om sonen inte är för trött så får han också sitta på diskbänken och "hjälpa till". Det brukar han gilla och det funkar så länge spisen inte är för varm eller redskapen för vassa!
Användarens profilbild
Av blackbelt
Tänk! Man är fortfarande teränggående! Och det helt utan luftpumpade däck!

*suckar saligt*
Användarens profilbild
Av Ester
jag håller med!!!

det konstigaste argumentet mot sjal är alla de som säger:
"Jo det verkar ju bra men snart så är han/hon för stor för att bäras" om sin små 8-9-10 månader gamla småttingar.

Det är ju till 2 åringar som bärandet funkar bäst här hos oss just nu...när inget funkar i lilla Alice förvirrade huvud och världen rasar samman när mamma råkar ta fram FEL tröja ur garderoben - det är ju DÅ man säger: Ska jag bära dig?

Naaa - svarar hon då mellan hulkningarna och kryper upp på ryggen och myser in sig i ett omslut...och lugnet lägger sig för en liten stund...mmmmmmmmm
:heart:
Användarens profilbild
Av Gullan
Ja, Mammasamueli, det är lika här... Mammorna tycker ja, det ser väl bra ut, men jag behöver det inte.
Dock har jag fått över 3 BM på min sida, så de gör vad de kan för att hänvisa mammor till mig som funderar över vad de ska göra med kinkiga barn. Hittills är det bara jag som använder sjal, men undrens tid är väl inte förbi än
?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Håller med om att det är toppen med sjal och sele! :D Vi har idag varit iväg med hela min familj (mamma, pappa, syskon och deras barn) och bubblat och badat och bastat och ätit - vi hyrde ett minispa för några timmar som julklapp till våra föräldrar (förra årets... :P ). Daniel höll sig jättepigg och vaken i princip hela tiden, men hann ju såklart bli trött också -alldeles lagom till städningen när ingen hade tid. Det var ju bara att lyfta upp honom i Ergon och han var superlugn och somnade gott medan jag sprang runt och städade. Perfekt! :D
Användarens profilbild
Av 4ungar
jag säger bara DET ÄR TOPPEN MED SJAL
:D :D :D
Av Christer Romson Lande
Mamasamueli skrev:Jag vet inte hur man ska uttrycka sig för att folk inte ska ta illa vid sig.
Oj! Om inte du kan det, så går det nog inte…
Användarens profilbild
Av Alven
Jag håller med på alla punkter... Var hemma hos ett par kompisar i helgen, de har en dotter lika gammal som Ida. När hon föddes ringde de i panik (ingefär ;)) och frågade om det fanns någon bra sele, de ville INTE ha en sjal. Jag tipsade om Weego, och maken åkte till Knyt-an innan han hämtade frun och barnet på BB. Sedan har de använt den flera timmat varje dag... Hon och jag diskuterade i helgen hur man egentligen gör som småbarnsförälder utan ett BRA bärredskap! Men det behöver ju inte nödvändigtvis vara en sjal! :D
Av Pétronille
Stämmer oxå in i detta allmänna halleluja! Tycker det är så fantastiskt att jag kan både diska, laga mat, städa och bära tvätten till tvättstugan med lillan på ryggen, som är glad och nöjd under tiden, antingen sovande eller nyfiket kikande på vad jag gör!
Eller oxå när man går på promenad i Nackareservatet, och slipper dra vagnen i uppförsbackarna eller lerpölarna.
Som mestadels ensam mamma förstår jag inte hur jag skulle ha burit mig åt utan sjalen.
Har inte heller lyckats få med mig andra mammor (i mammagruppen tex), som ändå ofta klagar på att deras bebis jämt vill bäras. Fick bara en fråga, och det var om man kunde bära bebis framåtvänt i sjal oxå. :shock:

Skönt Elin att höra att det fortfarande funkar så bra med 2-åringar och sjal! :D
Användarens profilbild
Av Key
Kotten skrev:Det skumma är att jag glömmer det mellan varven, och när jag sen använder sjalen (och kan laga mat utan avbrott / få H att somna på fyra minuter istället för 40 / har händerna fria till att hänga tvätt) - då känner jag mig nästan som en idiot som inte använder sjalen ännu mer.
Mmmm-hmmm... Jag också :duh:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?