Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Alltså, det är ju så bra med sjal så det är inte sant! Vissa dagar blir jag fortfarande förvånad över hur mycket lättare allt går med sjalen :D Som idag, Noah var kinkig och hungrig medan jag gjorde mat. Till slut hämtade jag MTn och satte honom på ryggen, där satt han och kramades och myste och i slutet halvsov han nästan. Då och då fick han smaka nåt över min axel. :heart: :heart: Och det bästa av allt var att barnet som gnällde och hängde på mitt ben försvann, och jag kunde koncentrera mig på maten :wink:
Användarens profilbild
Av Gullan
Kan inte annat än instämma, tinaw!
Så har jag det nästan varje dag - Desirée vill bli buren, jag vill laga mat = sjal och laga mat. Emil står oftast på en stol brevid och hjälper till!
Användarens profilbild
Av solanna
Kan bara instämma i lovsången... :D

Och jag tycker så synd om de som inte vill prova sjalar eller andra bärhjälpmedel för att de tycker att det är flummigt, eller att man skämmer bort sitt barn. Om det är någon man "skämmer bort" så är det sig själv i så fall genom att förenkla livet som förälder...
Användarens profilbild
Av sunne2005
Jag tycker att jag dagligen tänker på hur jag skulle klarat mig om jag inte hade sjalarna. Så många gånger jag behöver händerna fri, men har en lite som vill vara uppe i famnen. Använder man sjal är det ju liksom inget problem :D .

I :heart: Sjalar
Av surftrollet
Adderar mitt medhåll! Häromdagen satt jag och sydde i flera timmar medan lillkillen storsov på min mage. Hur praktiskt och mysigt som helst.
Användarens profilbild
Av sacha42
kan bara instämma jag med. Sjalar är suvveränt!!!

me love sjalar :heart:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
sant varje gång :loving: ...nynnar också med!
Av Cirynne
Håller helt med! :-D
Användarens profilbild
Av Siena
Jag kan inte göra annat än hålla med! Hur gör folk som inte har sjal när de lagar middag? För det kvittar om jag är ensam eller maken är hemma, för står jag vid spisen så SKA Ruben vara hos mig! Nu förtiden går han och hämtar sjalen på eget bevåg och säger "aaaal" "Ygg" = sjal rygg :heart:

Men HELT allvarligt, ni som har många barn och inte har sjalat alla, vad gjorde ni när när ni lagade mat med trötta, hungriga barn? :?:
Användarens profilbild
Av tinaw
Siena skrev:Jag kan inte göra annat än hålla med! Hur gör folk som inte har sjal när de lagar middag? För det kvittar om jag är ensam eller maken är hemma, för står jag vid spisen så SKA Ruben vara hos mig! Nu förtiden går han och hämtar sjalen på eget bevåg och säger "aaaal" "Ygg" = sjal rygg :heart:

Men HELT allvarligt, ni som har många barn och inte har sjalat alla, vad gjorde ni när när ni lagade mat med trötta, hungriga barn? :?:
Vill du verkligen veta det? :roll: De stod och klängde på benet. Eller satt på höften meddan ryggen gjorde mer och mer ont. Och så mutade jag dem med russin och äppelbitar. Inge kul alls! Sjal är tusen gånger bättre!
Användarens profilbild
Av Kotten
Det skumma är att jag glömmer det mellan varven, och när jag sen använder sjalen (och kan laga mat utan avbrott / få H att somna på fyra minuter istället för 40 / har händerna fria till att hänga tvätt) - då känner jag mig nästan som en idiot som inte använder sjalen ännu mer.
Användarens profilbild
Av tinaw
Kotten skrev:Det skumma är att jag glömmer det mellan varven, och när jag sen använder sjalen (och kan laga mat utan avbrott / få H att somna på fyra minuter istället för 40 / har händerna fria till att hänga tvätt) - då känner jag mig nästan som en idiot som inte använder sjalen ännu mer.
Jag med! :oops: :lol:
Av Sussi med Maja
Siena skrev:Men HELT allvarligt, ni som har många barn och inte har sjalat alla, vad gjorde ni när när ni lagade mat med trötta, hungriga barn? :?:
De fick vara utan mat :wink: :lol: Nej, som tinaw skrev, de klängde vid benen, satt på höften eller på diskbänken och hjälpte till :) Men visst är det mycket enklare med sjal/sele!
Användarens profilbild
Av Siena
Sussi med Maja skrev:
Siena skrev:Men HELT allvarligt, ni som har många barn och inte har sjalat alla, vad gjorde ni när när ni lagade mat med trötta, hungriga barn? :?:
De fick vara utan mat :wink: :lol: Nej, som tinaw skrev, de klängde vid benen, satt på höften eller på diskbänken och hjälpte till :) Men visst är det mycket enklare med sjal/sele!
Vill du verkligen veta det? Rolling Eyes De stod och klängde på benet. Eller satt på höften meddan ryggen gjorde mer och mer ont. Och så mutade jag dem med russin och äppelbitar. Inge kul alls! Sjal är tusen gånger bättre!
Jag kan förstå att det tärde både på kropp och tålamod!

Fast rätt ofta, om sonen inte är för trött så får han också sitta på diskbänken och "hjälpa till". Det brukar han gilla och det funkar så länge spisen inte är för varm eller redskapen för vassa!
Användarens profilbild
Av blackbelt
Tänk! Man är fortfarande teränggående! Och det helt utan luftpumpade däck!

*suckar saligt*

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?