- fre dec 08, 2006 10:16
Nu har jag fått för mig att vi borde lägga in en extra sida under sjalbarn där det står lite mer i detalj skillnaderna mellan babybjörn och sjal och selar (typ Ergo och Patapum).
Jag tänker att det ska vara massor av bilder där man tydligt ser att barnet ser och är med när man bär ergonomiskt och även att man kan bära stora barn och små barn på mage och på ryggen.
Antingen lägger jag upp text och bilder på min hemsida om ni tycker att det inte passar på sjalbarn, men annars så föreslår jag att man lägger det på sjalbarns site, under typ "fördelar med att bära ergonomiskt" eller "när kan man bära framvänt" eller nått sånt - och så kan man länka till den sidan i t.ex. familjelivstrådar när folk undrar och även länka tilld en här och där.
Tanken jag har är att göra lite reklam för sjalar och ergonomiska selar som snygga och praktiska alternativ till Babybjörn.
Så, jag efterlyser alltså:
* texter/artiklar om de ergonomiska fördelarna
* Bilder på:
- små barn som ser sig om
- stora barn som ser sig om
- burna på rygg och mage
- burna i sjal, Ergo, Patapum, meitai eller liknande
- Enfärgade sjalar som ser lite stilrena ut
- kammofärgade selar/ABC
- Män som bär!
Är ni med!?
Om ni har bilder men inte ngnstans att lägga upp dem - PMa mig så får ni min email!
Jag tänker att det ska vara massor av bilder där man tydligt ser att barnet ser och är med när man bär ergonomiskt och även att man kan bära stora barn och små barn på mage och på ryggen.
Antingen lägger jag upp text och bilder på min hemsida om ni tycker att det inte passar på sjalbarn, men annars så föreslår jag att man lägger det på sjalbarns site, under typ "fördelar med att bära ergonomiskt" eller "när kan man bära framvänt" eller nått sånt - och så kan man länka till den sidan i t.ex. familjelivstrådar när folk undrar och även länka tilld en här och där.
Tanken jag har är att göra lite reklam för sjalar och ergonomiska selar som snygga och praktiska alternativ till Babybjörn.
Så, jag efterlyser alltså:
* texter/artiklar om de ergonomiska fördelarna
* Bilder på:
- små barn som ser sig om
- stora barn som ser sig om
- burna på rygg och mage
- burna i sjal, Ergo, Patapum, meitai eller liknande
- Enfärgade sjalar som ser lite stilrena ut
- kammofärgade selar/ABC
- Män som bär!
Är ni med!?
Om ni har bilder men inte ngnstans att lägga upp dem - PMa mig så får ni min email!
"Man måste förlåta den man var, så att man kan acceptera den man är, för att kunna älska den man kommer bli"