funshine skrev:Det var ju tråkigt,
fast jag har svårt att förstå hur man inte orkar med att prova sin nyaste leksak. Som symaskin då? Märker du någon skillnad gentemot din gamla maskin. Vad är det som är bra med den? Går det att stoppa i sladden i jacket och börja sy eller måste man läsa instruktioner först. Är menyerna logiska? Hur hållbar verkar den?
Ja typ allt du kan komma på?
Ja jag också egentligen. Men det beror nog mycket på att jag först inte hade någonstans att ställa den (totalt kaos här som sagt) och så hann den där förska intensiva lusten liksom försvinna.. Och så la min dator av så jag kan inte leka med programmet och göra mönster.. Det är väl det som är det som bromsat lusten allra mest, jag köpte ju det dyra programmet för 14000kr så jag skulle kunna brodera precis vad jag ville och sen dör datorh-vetet så jag kan inte göra ngt.

Känns inte lika kul att bara brodera de stackars broderier som följde med, bara för att brodera liksom.. Och när jag inte kan göra mönster så vet jag ju inte vilka trådar jag kommer vilja använda så jag kan inte köpa hem det osv osv osv...
Men sy har jag gjort iaf, som sagt!

Den är underbar att sy på, har ju en massa finesser så det är stor skillnad mot min förra. (som iofs inte var fy skam den heller iofs) Jag har bara pluggat i den och sytt, det är absolut inga konstigheter. Den känns rejäl.
Menyer har den inga.. Eller, du trycker på den söm du vill ha på det kort du stoppar in och sen har den stor display där du ser precis hur det kommer se ut och kan ändra saker och så...
Den är jätteenkel, som symaskin iaf. Antar att den är lika enkel att brodera med.
Blev du klokare av det där svammlet?
Ska testbrodera den också! I helgen!