Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av H
Nu har jag nästan bestämt mig för att köpa en easycare. Jag är jättenybörjare och har bara en ERGO och en babybjörn just nu och jag undrar vad jag ska köpa för att fa bäst knytning för att bära min 11 veckors när vi är ute pa stan etc. Hellst skulle jag vilja kunna fa upp honom i sjalen fort och lätt och funderade därför pa quickfix, men räcker det ur avlastningssynpunkt?
Användarens profilbild
Av mojsan
..bäbis är rättså ny fortfarande så ska du ha en hyggligt lång, men hur lång beror på din egen volym, s a s. Bäst om nån med easy flikar in, som har koll på sjaldimensionerna, jag har bara snedskurna, min favvolängd är 4,7m+, men för ordentligt omslutet behöver jag drygt 5 m, jag är 161cm o vägde innan denna graviditet c:a 75kg.
Av H
jag är 169cm lang och väger ca 55kg.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag skulle gissa på att en 4,7 blir lagom.
Användarens profilbild
Av mojsan
Jag tror oxå det blir bra, du bör kunna knyta alla knytningar med den. Känns det lite osäkert så försök komma på en sjalträff, där kan man få fråga o prova andras sjalar. Eller ta kontakt med en ambasadör. Kolla under bärsjalsträffar resp. ambasadörer.
Av H
Kan jag göra dom där quickfix med en sa lang ocksa? Det star nämligen nagot om ca 3,7 eller vad det var om dem och da kan man ha den knuten hela tiden och bara vira in sig i den när man behöver. Är det nagot ni känner till? Det jag undrar är om det är för ostadigt och inte avlastande nog när man ska bära länge.
Användarens profilbild
Av solanna
H skrev:Kan jag göra dom där quickfix med en sa lang ocksa? Det star nämligen nagot om ca 3,7 eller vad det var om dem och da kan man ha den knuten hela tiden och bara vira in sig i den när man behöver. Är det nagot ni känner till? Det jag undrar är om det är för ostadigt och inte avlastande nog när man ska bära länge.
Jag har aldrig testat quickfix, men spontant låter det ju som att det nog inte blir lika tajt och avlastande som om man knyter ordentligt. I början tar det ju en liten stund att knyta färdigt, men nu när jag använt min Easy en dryg månad så går det faktiskt jättefort att knyta x-omslut fram. Jag har en 4,7 m sjal och den räcker precis till den knytningen med knuten fram, men tåtarna blir minimala. Vill du kunna göra det och ha längre tåtar kvar behövs nog 5,2 m. Vill du å andra sidan mest knyta på ryggen så räcker nog 4,2 m. Den gyllene medelvägen (som jag alltså valde) är 4,7 m som nästan räcker till knut fram och som inte ger så väldigt mycket tyg över med knuten bak. Jag är 164 cm lång och väger nu ca 65 kg (på väg ned efter graviditeten fortfarande).

Hoppas att jag kunde svara i alla fall liite på din fråga... ;-)
Av H
Tack för alla svar! Nu maste jag bara bestämma mig för vilken färg jag ska välja ocksa :D . Jag känner mig fortfarande liiite osäker pa om jag borde köpa en trikasjal i stället eftersom han är sa liten fortfarande, men jag tänkte att det nog är bäst med en som jag kan använda längre eftersom han redan väger runt 7kg. Tror ni det är rätt tänkt?
Användarens profilbild
Av Isanna
H skrev:Tack för alla svar! Nu maste jag bara bestämma mig för vilken färg jag ska välja ocksa :D . Jag känner mig fortfarande liiite osäker pa om jag borde köpa en trikasjal i stället eftersom han är sa liten fortfarande, men jag tänkte att det nog är bäst med en som jag kan använda längre eftersom han redan väger runt 7kg. Tror ni det är rätt tänkt?
Vävd absolut! Den har betydligt längre livslängd än en trikå, även om trikå är mysiga! Beställ nu en Easycare så lovar jag att du blir nöjd! Fast jag slår ett slag för Didymos också!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?