H skrev:Kan jag göra dom där quickfix med en sa lang ocksa? Det star nämligen nagot om ca 3,7 eller vad det var om dem och da kan man ha den knuten hela tiden och bara vira in sig i den när man behöver. Är det nagot ni känner till? Det jag undrar är om det är för ostadigt och inte avlastande nog när man ska bära länge.
Jag har aldrig testat quickfix, men spontant låter det ju som att det nog inte blir lika tajt och avlastande som om man knyter ordentligt. I början tar det ju en liten stund att knyta färdigt, men nu när jag använt min Easy en dryg månad så går det faktiskt jättefort att knyta x-omslut fram. Jag har en 4,7 m sjal och den räcker precis till den knytningen med knuten fram, men tåtarna blir minimala. Vill du kunna göra det och ha längre tåtar kvar behövs nog 5,2 m. Vill du å andra sidan mest knyta på ryggen så räcker nog 4,2 m. Den gyllene medelvägen (som jag alltså valde) är 4,7 m som nästan räcker till knut fram och som inte ger så väldigt mycket tyg över med knuten bak. Jag är 164 cm lång och väger nu ca 65 kg (på väg ned efter graviditeten fortfarande).
Hoppas att jag kunde svara i alla fall liite på din fråga...