- mån sep 25, 2006 22:41
Jag fick hem en Ringo Fjällnejlika idag. Jag har längtat efter den, och den är jättefin på alla sätt och vis. MEN jag får absolut inte till att bära på höften (eller på något annat sätt) med den. Jag sätter Doris i den, hon sitter grodigt och jag drar åt i ändarna och ringarna är strax under nyckelbenet osv.
Men jag tycker att sjalen spänner över axeln. Antingen så skaver den liksom litegrann på halsen. Om jag drar ner den så att halva är över axeln och halva på armen så känns det bara jättetungt på axeln och sååå obekvämt. Hur ska den egentligen ligga över axeln? Och hur ska den ligga över ryggen, utspridd eller vikt (så som den är sydd)?
OCH när jag ska dra åt lite extra i kanterna så åker ringarna ner och sitter lite ovanför bröstet istället för där de satt när jag började dra åt.
Tips någon? Hjälp mig!
Här ser det ju ut som att den kanske ligger lite väl högt upp mot halsen. Men om jag har den längre ner på axeln är det bara ännu mer obekvämt. Sitter Doris för långt ner? Nä, snart ger jag upp den här. Men jag vill ju få det att funka eftersom alla verkar tycka att den är så bra...

Här ser det ju ut som att den kanske ligger lite väl högt upp mot halsen. Men om jag har den längre ner på axeln är det bara ännu mer obekvämt. Sitter Doris för långt ner? Nä, snart ger jag upp den här. Men jag vill ju få det att funka eftersom alla verkar tycka att den är så bra...

Senast redigerad av Beatrice den ons sep 27, 2006 08:52, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till DORIS 2006 och GUNNAR mars 2010