Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Beatrice
Jag fick hem en Ringo Fjällnejlika idag. Jag har längtat efter den, och den är jättefin på alla sätt och vis. MEN jag får absolut inte till att bära på höften (eller på något annat sätt) med den. Jag sätter Doris i den, hon sitter grodigt och jag drar åt i ändarna och ringarna är strax under nyckelbenet osv. :blahblah: Men jag tycker att sjalen spänner över axeln. Antingen så skaver den liksom litegrann på halsen. Om jag drar ner den så att halva är över axeln och halva på armen så känns det bara jättetungt på axeln och sååå obekvämt. Hur ska den egentligen ligga över axeln? Och hur ska den ligga över ryggen, utspridd eller vikt (så som den är sydd)? :help: OCH när jag ska dra åt lite extra i kanterna så åker ringarna ner och sitter lite ovanför bröstet istället för där de satt när jag började dra åt. :blahblah: Tips någon? Hjälp mig!

Här ser det ju ut som att den kanske ligger lite väl högt upp mot halsen. Men om jag har den längre ner på axeln är det bara ännu mer obekvämt. Sitter Doris för långt ner? Nä, snart ger jag upp den här. Men jag vill ju få det att funka eftersom alla verkar tycka att den är så bra... :cry:
Bild
Senast redigerad av Beatrice den ons sep 27, 2006 08:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag tar det som jag kommer på, så hoppas jag att mer rutinerade ringo-användare kompletterar sen.

Tyget på ryggen ska vara så utspritt som möjligt för bästa avlastning. Jag har aldrig provat en ringo, så jag vet inte om vikningen på axeln gör det svårt att sprida ut det, men försök.

Sen så brukar jag försöka ha ringsjalen så tajt som möjligt, så att man inte ska behöva justera så mycket efter att man har satt i barnet. När man fått till sjalen bra tycker jag inte att man brukar behöva ändra den - utan jag tar i och ur barnet utan att justera. Då är det lättare att få ringarna på rätt ställe.
Användarens profilbild
Av Anso
Öva, öva!!

När du sätter i barnet i sjalen så måste tyget på din rygg ligga spänt annars så kommer ringarna att hamna på ditt bröst när du börjar att justera sjalen. Det går att hålla barnet och samtidigt dra åt tyget på ryggen, lite övning.....

Barnet ska sitta nära dig och högt upp, väl ovanför din navelhöjd.
Den övre kanten på sjalen får du spänna lite mer så att hon sitter nära dig.
Av lillasysteryster
Jag höll nästan på att ge upp men tillsist fick jag till det och nu använder jag ringon mest av alla mina sjalar.

Det ska vara en ordentlig påse för rumpan.
Jag måste ha ringarna längre ned än på bilderna för att tyget ska ligga skönt över axeln.
Användarens profilbild
Av Beatrice
Tack för era tips! :D Jag kanske också måste prova att ha ringarna aningens längre ner, för vikningen är verkligen obekväm över axeln.

Så tyget ska alltså vara så utspritt som möjligt över ryggen. Hm, tycker att det blir så konstigt med vikningen då, men jag får väl prova igen.

Jag kanske får ta mig till en sjalträff så att jag kan få lite hands on-hjälp.
Av lillasysteryster
Det ser ju bra ut på bilden förutom tyget över axlarna. Hoppas du får ordning på det!
Användarens profilbild
Av pillalilla
En tanke jag fick var att Ringo kanske inte passar dig? Nu har jag aldrig provat en Ringo, så jag ska väl kanske inte uttala mig, men jag sydde en själv med liknande vikning och vi kom faktiskt aldrig överens :( Men jag kanske är helt ut o cyklar?
Användarens profilbild
Av Buscilla
Tycker också att bilden ser rätt bra ut. Men jag skulle nog sprida ut tyget mer över axeln. Sedan vill jag poäntera att det inte är speciellt skönt med ringsjalar. Det är stor skillnad på ringsjal och långsjal. Ibörjan fick jag spelet för att min arm blev "handikappad" när jag bar i Ringon. Men man vänjer sig och det blir bättre och bättre hela tiden. Sedan är ju ringsjalen så mycket smidigare att dra på sig under kortare bärstunder. Testa förresten att bära "japanskt" och se om det känns skönare. (Klicka på ordet japanskt så har jag länkat till rätt länk :-))

Förövrigt så är du skitsnygg i håret :heart:.

och vad är det för snygg kaffebryggare jag skådar i bakgrunden :D
Användarens profilbild
Av naimiez
Testa att dra fram sjalen några cm och få axelkulan efter vecket i sjalen....förstår du ;-)

Här är kanske en bild på detta ;-)

Bild
Användarens profilbild
Av Buscilla
naimiez skrev: Bild
Måste bara få inflika: vilken ljuvlig bild Naimiez :heart:
Användarens profilbild
Av naimiez
Buscilla skrev:Måste bara få inflika: vilken ljuvlig bild Naimiez :heart:
Har man ingen solhatt med sig så får man ta det man har ;-)
Användarens profilbild
Av Beatrice
Jag var på sjalträff och fick lite tips och råd idag. Men inget gjorde att ringsjalen kändes bättre, tyvärr. Så jag får nog acceptera läget. Tack för era inlägg!
Buscilla skrev:Tycker också att bilden ser rätt bra ut. Men jag skulle nog sprida ut tyget mer över axeln. Sedan vill jag poäntera att det inte är speciellt skönt med ringsjalar. Det är stor skillnad på ringsjal och långsjal. Ibörjan fick jag spelet för att min arm blev "handikappad" när jag bar i Ringon. Men man vänjer sig och det blir bättre och bättre hela tiden. Sedan är ju ringsjalen så mycket smidigare att dra på sig under kortare bärstunder. Testa förresten att bära "japanskt" och se om det känns skönare. (Klicka på ordet japanskt så har jag länkat till rätt länk :-))

Förövrigt så är du skitsnygg i håret :heart:.

och vad är det för snygg kaffebryggare jag skådar i bakgrunden :D
Åh, men tack! Trodde inte att någon skulle märka att jag kapat håret som jag var såå trött på. Jag känner mig väldigt befriad. :D

Kaffebryggaren är faktiskt väldigt snygg. Jag är mycket nöjd med att den också är mobil på så sätt att plattan som ger värme underifrån är lös och så har den ett litet handtag. Så när man har kaffebjudning (dvs väldigt ofta :roll: ) kan man ställa fram den lilla värmeplattan och ha kaffekannan på den på bordet. 8)

Ska prova japanskt, men känner mig tveksam eftersom jag gärna vill bära på sidan...
Användarens profilbild
Av amöba
Fick du provat någon annan ringsjal på träffen? Jag såg att någon ovan tipsat om att just Ringon inte passar dig.

Du ser ut att ha ganska raka axlar, som jag. Och jag hade väldigt svårt att komma överens med ringsjal (visserligen hemmsydda) tills jag på vild chansning skaffade en Rebozo. Valde den för att den är så tunn och tar liten plats, men fick som bonus att den både är enklare att reglera och bekvämare över axeln. Har själv sytt i ringarna och valde att inte göra någon vikning eftersom tyget är så följsamt.
Användarens profilbild
Av Beatrice
Ja, jag fick prova en Bärabarn ringsjal och jag tyckte nog att den var lite bekvämare. Så det stämmer kanske att Ringon inte är gjord för mina axlar eller tvärtom. Den är ju utan vikning, så det kanske är så att det skulle passa mig bättre att ha en sjal utan vikning... Jag ska fundera på hur jag ska göra. Tack för tipset! :D Det kanske slutar med att jag får sy en.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?