Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av angela
finns det någon som har en av varje, eller två av dom, och kan jämföra? vilken är bäst eller mest köpvärd?
är hoppedizen mycket tjock i jämförelsen med dom andra?
....woh jag är i kvalet o valet....
Användarens profilbild
Av marlene
följ med till piteå på fredag så kan du kanske känna själv :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har ingen av dem, men jag har känt på allihopa på sjalträff. ella roo och antigua är i princip likadana. de är tunna och typiska sommarsjalar. hoppedizen är klart kraftigare. vilken du ska välja beror nog ganska mycket på hur varm du är av dig. om det är viktigt att sjalen är sval så satsa på ella roo eller antigua. om det är viktigare att den är lite mer lättknuten och avlastar lite bättre så ta hoppizen.

eller en av varje kanske :twisted:
Användarens profilbild
Av April
Jag tycker nog att de tunnare sjalarna är lite lättare att handskas med. Tycker även att de avlastar bra, de första månderna (har burit en liten kille på 7.5 kg - det kändes inte). Jag hade en Hoppiz (4,6 m), men tyckte att det blev väldigt mycket tyg... när jag provat Antiqua (5,1 m) så upplede jag att det blev mindre tyg.

Nu är jag inte så lång (1.65), men jag tror att jag ska köpa en Ella Roo eller Antiqua (och korta den till någonstans mellan 4.0-4.3 meter) om det blir syskon till Saga i framtiden.

Kram
Användarens profilbild
Av AnKa
April skrev:Nu är jag inte så lång (1.65), men jag tror att jag ska köpa en Ella Roo eller Antiqua (och korta den till någonstans mellan 4.0-4.3 meter) om det blir syskon till Saga i framtiden.
April:
Både Ella Roo och A Antigua finns på 4 m så du behöver inte kapa en längre sjal. Men tänk på att den inte har snedskurna ändar så man behöver ju lite längre sjal. Vill du knyta omslutet är nog 4,5 en bra längd. Min Antigua är 4,5 och med den kan jag knyta omslutet ned knuten på ryggen, jag är kortare än du, bara 1,58 och är rätt tunn.

Angela:
Ella Roo och Antigua är i princip samma sjal. Tunn och sval sommarsjal men inte diagonalvävd så den avlastar lite sämre.

Hoppendiz är kraftigare och troligen varmare (jag har ingen själv) men ger bättre avlastning och jag tycker att det är lättare att få en perfekt knytning med en diagonalvävd sjal.

Vill du ha en tunn och sval men samtidigt lättknyten sjal så titta även på Bebina och Easycare, de är diagonalvävda men anses vara lite tunnare än andra sjalar. Tyvärr är de ju också lite dyra :(
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har både Hoppediz och Antiguan.
Jag tycker de kompleterar varandra. Det gör det kanske inte lättare för dig?

Jag använder min Antigua varma sommardagar och inomhus på vintern. Den andra på övrig tid ( växelvis med annat :lol: )
Antiguan är den sjalen som jag använt mest eftersom den varit i bruk hela vintern också.

Ska du köpa EN sjal så ska du välja Hoppedizen eller jämförbar sjal.
Den funkar i alla lägen, men är väl varm på heta sommardagar för mig...
Av eva
Har en ella roo och en hoppediz. Skulle få svår ångest om jag var tvungen att välja mellan dem :shock: men skulle nog ta ella roon då.

Den är smidig både på och liten att ta med sig i väskan, lätt, sval, blir liten knut, extra långt tyg gör inte så mycket, himla fint tyg. Men skär lätt in i midjan (eller det som borde vara midja...) och det är ´viktigt att verkligen få till knuten bra.

Hoppizen är också snygg, men betydligt tjockare. Jag svettas ihjäl nu på sommaren, och bebisen flyter bort... Knuten är tjock och klumpig tycker jag. Men den är mycket mer lättknuten och avlastar lite bättre. jag kan liksom göra en "slarvig" knytning och ändå bära ganska ok. Med ella roon måste knytningen bli bra för att det ska bli bra.
Av angela
Tack för svaren!!
har till slut bestämt mig för en Ella Roo Christiane...
och senare, när lillan blir tyngre och jag kanske har kunnat bestämma mig för vilken färg, en hoppediz....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?