April skrev:Nu är jag inte så lång (1.65), men jag tror att jag ska köpa en Ella Roo eller Antiqua (och korta den till någonstans mellan 4.0-4.3 meter) om det blir syskon till Saga i framtiden.
April:
Både Ella Roo och A Antigua finns på 4 m så du behöver inte kapa en längre sjal. Men tänk på att den inte har snedskurna ändar så man behöver ju lite längre sjal. Vill du knyta omslutet är nog 4,5 en bra längd. Min Antigua är 4,5 och med den kan jag knyta omslutet ned knuten på ryggen, jag är kortare än du, bara 1,58 och är rätt tunn.
Angela:
Ella Roo och Antigua är i princip samma sjal. Tunn och sval sommarsjal men inte diagonalvävd så den avlastar lite sämre.
Hoppendiz är kraftigare och troligen varmare (jag har ingen själv) men ger bättre avlastning och jag tycker att det är lättare att få en perfekt knytning med en diagonalvävd sjal.
Vill du ha en tunn och sval men samtidigt lättknyten sjal så titta även på Bebina och Easycare, de är diagonalvävda men anses vara lite tunnare än andra sjalar. Tyvärr är de ju också lite dyra