- sön aug 27, 2006 15:02
Det har blivit en hel del sy projekt på sistone och nu tänkte jag ge mig på och sy ett lapptäcke. Jag har gått länge och funderat och planerat. Jag har hittat ett mönster och nu har jag börjat leta tyg. Men det är svårare än jag trodde. Det behövs ju så mycket tyg och jag har inte direkt en massa matchande stuvar som ligger hemma och väntar.
I alla fall har jag investerat i ett set med Patchworkverktyg på panduro. Och nu kan jag inte vänta tills jag får testa det. Jag vill skära till NU! Om det bara är till en kudde el likn. Det kliar i fingrarna...

Kanske ska börja med dopklänningen, det är ju trots allt bara 4 veckor kvar till dopet... Men har ju inget bra mönster. Osså måste jag köpa MERA tyg....

I alla fall har jag investerat i ett set med Patchworkverktyg på panduro. Och nu kan jag inte vänta tills jag får testa det. Jag vill skära till NU! Om det bara är till en kudde el likn. Det kliar i fingrarna...

Kanske ska börja med dopklänningen, det är ju trots allt bara 4 veckor kvar till dopet... Men har ju inget bra mönster. Osså måste jag köpa MERA tyg....

Jenny med J 011009, E 051112 och M 071010.