Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Puma
Det har blivit en hel del sy projekt på sistone och nu tänkte jag ge mig på och sy ett lapptäcke. Jag har gått länge och funderat och planerat. Jag har hittat ett mönster och nu har jag börjat leta tyg. Men det är svårare än jag trodde. Det behövs ju så mycket tyg och jag har inte direkt en massa matchande stuvar som ligger hemma och väntar. :?

I alla fall har jag investerat i ett set med Patchworkverktyg på panduro. Och nu kan jag inte vänta tills jag får testa det. Jag vill skära till NU! Om det bara är till en kudde el likn. Det kliar i fingrarna...

Bild

Kanske ska börja med dopklänningen, det är ju trots allt bara 4 veckor kvar till dopet... Men har ju inget bra mönster. Osså måste jag köpa MERA tyg.... :roll:
Av FiaLisa
Vad roooooooligt! Jag har precis sytt ett litet lapptäcke... eller det är bara lite handsömnad kvar på baksidan så är det klart. Det är jättekul.
Användarens profilbild
Av Puma
Oooh FiaLisa, En bild sen, kanske? Är mycket nyfiken.

Tyvärr ska jag ge mig på ett stort projekt redan från början. Inte så smart, jag vet. Men (enda :?: ) anledningen till att jag ska sy ett lapptäcke är för att vårt överkast behövs fräschas upp. Det är tråk-vitt och med fläck som inte går bort. Det kanske blir mitt första och sista jag gör, men nu ska det göras!
Av FiaLisa
Jag ska fixa en bild. Kanske kan göra det redan idag eftersom det inte syns att baksidan inte är klar. ;-)

Känner man för att ge sig på ett stort projekt ska man göra det. Jag tror absolut att du klarar det. Om man gör ett litet och inte riktigt känner för det så blir det aldrig klart.
Användarens profilbild
Av Dweia
Jag har också blivit jättesugen på att ge mig på ett mindre lapptäcke! (Får så många konstiga idéer för mig när jag har varit här inne :wink: ) Vad kostade verktygen du hade köpt på panduro?
Användarens profilbild
Av Puma
Oh, förlåt att jag inte svarat, jag har inte varit inne så mycket de senaste dagarna.

FiaLisa: Jag har hittat fotot på lapptäcket i den andra tråden. Ohh va snyggt det var och vad duktig du är. Jag har verkligen valt ett enkelt mönster från en bok på biblioteket. Det är 30X30 cm stora lappar med "borders" emellan. Så det lär ju inte bli så svårt att skära till. Quilten blir då stor så klart. 240X240cm ett överkast till dubbelsäng. Inspiration har jag försökt ta från amerikansk östkust, typ Lexington med blå/vita och röd/vita ränder och rutor.

Dweia: Verktygen kostade 398kr, tror jag. www.panduro.se, gå in på huvudkatalogen - textil, garn och sytillbehör - Patchwork.... i vänstra kolumnen.
Av FiaLisa
Puma: Jag ser fram emot bild sen. Ååååh, vad roligt!
Användarens profilbild
Av Puma
Tyvärr kommer det nog dröja, om det fortsätter i den här takten.... Måste leta mera tyg.... :hellu:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?