Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Inspirerad av alla duktiga sömmerskor här sydde jag en klänning på prov till Emelia. Kallade den tröjklänning då tanken var en kortare klänning man kan ha till byxor. Hon älskade den och sa att hon aldrig mer skulle ha något annat på sig och att den ALDRIG fick ligga i tvätten. Själv tyckte jag att den var sisådär, bubbelgumsrosa med nybörjarfel ... Även pappan blev frälst.

Bild

Sedan hade jag ett jättefin tyg hemma men det vägrade Emelia befatta sig med då det fanns svarta detajer i det. Så det blev en likadan klänning till lillkusinnen.

Bild

Insåg dock efter 2 dagar att den där första klänningen var rackarns smutsig och definitivt behövde tvättas så jag satte mig vid symaskinen igen och knåpade ihop en till.

Bild

Bakifrån
Bild

Vid det här laget hade sydjävulen :twisted: fått fatt i mig rejält så jag begav mig till tyglagret och nu ligger tyg till tre klänningar till och väntar.....

Och här kommer den senaste skapelsen, Bollklänning.

Bild

Bild

Bilder på modellen på klänningen, väldigt enkel. Samma tyg som kusinens men med svarta band. Denna är sydd till ett annat sjalbarn.

Bild

Bild
Senast redigerad av binaem den tor aug 31, 2006 20:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Eld77
Gud vad snygga! :love: Har du mönster till klänningarna eller har du sytt på fri hand?
Av Jenny
Gu så snygga! (också nyfiken på om du har mönster)
Användarens profilbild
Av binaem
Eld77 skrev:Gud vad snygga! :love: Har du mönster till klänningarna eller har du sytt på fri hand?
Tja. Jag gjorde ett eget mönster på en stor kartongbit efter eget huvud ...
Användarens profilbild
Av Eld77
Birka27 skrev:
Eld77 skrev:Gud vad snygga! :love: Har du mönster till klänningarna eller har du sytt på fri hand?
Tja. Jag gjorde ett eget mönster på en stor kartongbit efter eget huvud ...

:rock:
Användarens profilbild
Av Annika80
Superfina alla tre! :shock:
Sådana skulle min dotter älska, det är kallt på klänningsfronten i garderoben. Om hon får välja skulle hon aldrig gå i annat än klänning eller kjol.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
åh, vad fina :D
Precis såna som jag letar mönster till.
Jag vet inte om jag är så klurig att jag fixar eget mönster :?
Användarens profilbild
Av mejamy
Jättefina! Speciellt den i mitten gillade jag skarpt! :D Vad duktig du är som ritar egna mönster!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Wow! Vad fina!! :shock: JAg gilladae bäst den sista :wink:
Användarens profilbild
Av binaem
mallinpallin skrev:åh, vad fina :D
Precis såna som jag letar mönster till.
Jag vet inte om jag är så klurig att jag fixar eget mönster :?
Jag skulle ju kunna måla av mitt och skicka. Annars är det inte så svårt. Jag tog en klänning som passade bra för att få till rätt mått på överdelen och sedan gjorde jag en snygg rundad a-form nedtill.
Användarens profilbild
Av Marimba
Jösses, kanonfina!

Den sista, rosaröda skulle jag vilja HA, men jag vet inte om O skulle uppskatta den lika mycket. Får önska ett flickebarn nästa gång... :P
Användarens profilbild
Av sussan
snyggt som tusan!
Användarens profilbild
Av Isanna
Skitsnygga klänningar kvinna! :shock: Åh vad jag önskar att jag hade lite mer tid över!!! Men om en vecka är tentan avklarad så då ska jag oxå testa att sy klänning!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?