- fre aug 25, 2006 16:11
Inspirerad av alla duktiga sömmerskor här sydde jag en klänning på prov till Emelia. Kallade den tröjklänning då tanken var en kortare klänning man kan ha till byxor. Hon älskade den och sa att hon aldrig mer skulle ha något annat på sig och att den ALDRIG fick ligga i tvätten. Själv tyckte jag att den var sisådär, bubbelgumsrosa med nybörjarfel ... Även pappan blev frälst.

Sedan hade jag ett jättefin tyg hemma men det vägrade Emelia befatta sig med då det fanns svarta detajer i det. Så det blev en likadan klänning till lillkusinnen.

Insåg dock efter 2 dagar att den där första klänningen var rackarns smutsig och definitivt behövde tvättas så jag satte mig vid symaskinen igen och knåpade ihop en till.

Bakifrån

Vid det här laget hade sydjävulen
fått fatt i mig rejält så jag begav mig till tyglagret och nu ligger tyg till tre klänningar till och väntar.....

Sedan hade jag ett jättefin tyg hemma men det vägrade Emelia befatta sig med då det fanns svarta detajer i det. Så det blev en likadan klänning till lillkusinnen.

Insåg dock efter 2 dagar att den där första klänningen var rackarns smutsig och definitivt behövde tvättas så jag satte mig vid symaskinen igen och knåpade ihop en till.

Bakifrån

Vid det här laget hade sydjävulen

Senast redigerad av binaem den tor aug 31, 2006 20:11, redigerad totalt 2 gång.
Mamma till Em nov-02, Na mars-04 och Mi maj -09och Id april-12