- tis aug 15, 2006 11:40
Kan man göra en gipsform av trolldeg eller blir det omöjligt att få isär det när det torkat? Och är det någon som har ett recept på trolldeg?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Petra skrev: Leklera - typ Play Dohmen oj va kladdigt superskoj att klämma och känna på. så det blev inte världens bästa avtryck. får testa igen när han sover.
2 ½ dl vetemjöl
1 dl salt
2 ½ dl kokhett vatten
1 msk olja
1 msk citronsyra (istället för alun)
ev. karamellfärg, kakao, gurkmeja att färga med
funshine skrev:testadeta i mer mjöl.Petra skrev: Leklera - typ Play Dohmen oj va kladdigt superskoj att klämma och känna på. så det blev inte världens bästa avtryck. får testa igen när han sover.
2 ½ dl vetemjöl
1 dl salt
2 ½ dl kokhett vatten
1 msk olja
1 msk citronsyra (istället för alun)
ev. karamellfärg, kakao, gurkmeja att färga med
Till råga på allt lyckades han komma på hur man krälar och tömde ut kattens vattenskål medans jag skulle hämta en trasa och torka av hans händer. Vatten över hela köksgolvet och en superglad bebis som plaskar allt vad orkar.
funshine skrev:ska testa nästa gång men det gick bättre när han sov. hur gör jag nu då?Sätt något runt om som stoppar gipset att flyta ut. En ram av papp som man tar bort sedan. Sedan häller man på gipset som jag blandar så den är tjockflytande.
ska jag alltså hälla på gipset på en gång eller ska den stela först?
SQ skrev:Gipsform av trolldeg vet jag inget om, men ett smidigt recept har jag.Atrix låter hur kul som helst![]()
Jag har inga exakta mott, gägga tills det känns bra.
Blanda först mjöl och salt i en skål.
Saltet ska tydligt kännas med fingrarna i mjölet, så ganska mycket salt.
Blanda sedan i vatten och Atrix handkräm tills du får en smidig och bra deg att jobba med.
Måla sedan dina figurer med vanlig vattenfärg innan de torkat så ser de ut som du har målat och sedan lackat dem.
frida skrev:Atrix låter hur kul som helstReceptet från skapligt enkelt... Borde väl räcka med en sats...Ungefär hur mycket går åt? (om jag börjar med ca2-3 dl mjöl?)
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?