Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
annalys skrev:
tinaw skrev::iagree: lite stor, men snygg!
Det är ju lätt att sy snyggt av Norrskenstyg :D

Några tips på hur mycket jag ska ta in?

Självklart tar jag med den imorgon, jag hinner nog inte sy in den tills dess så då kanske någon kan ge live-råd också :?:
Ganska mycket. Ca 5-7 cm tror jag.
Användarens profilbild
Av frida
Vad fin!!!:D (kanske ska slakta nåt här hemma...) Hur mycket tyg behövdes för den?
Användarens profilbild
Av annalys
frida skrev:Vad fin!!!:D (kanske ska slakta nåt här hemma...) Hur mycket tyg behövdes för den?
1.5 m var lite för mycket som framgår av bilden :wink: Jag har nu sytt in den lite, men jag ska nog ta lite till, Easyn stretchar så.

www.baranara.se står det både hur man ska mäta och hur man syr. :D
Användarens profilbild
Av annalys
Jag funderar på om jag har rundat av den för mycket, David verkar tycka fållen skär in lite i benen och han kommer väldigt mycket i grodposition. Den är ju ganska bred också, tyckte det var synda att kapa Easyn på längden.

Hur mycket betyder rundningen, blir det konstigt om jag gör med mycket mindre rundning? Just nu har jag ca 6 cm som det står på BäraNära, fast jag orkade inte skriva ut mallen utan gjorde på frihand. Jag ska ändå sy in den, så jag funderar på att prova med lite mindre rundning. Easyn stretchar ju en hel del, så det blir i vilket fall stramare i kanterna av fållen.

Tankar, tips?
Användarens profilbild
Av Nova
Jo, äldre modell av Peekaboo har djupare rundning, medan den nyare modellen är lite rakare.
Detta för att den skulle passa bättre för flera olika kroppsformer och storlekar.
Tycker den djupa är bra, men som du säger kan det bli mycket grodposition om den är mycket djup.
Användarens profilbild
Av tinaw
Fast 6 cm är inte så djupt. Men han ska inte sitta på mitten (längsledd) av sjalen, utan ca en tredjedel in bara.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annalys skrev:
frida skrev:Vad fin!!!:D (kanske ska slakta nåt här hemma...) Hur mycket tyg behövdes för den?
1.5 m var lite för mycket som framgår av bilden :wink: Jag har nu sytt in den lite, men jag ska nog ta lite till, Easyn stretchar så.

www.baranara.se står det både hur man ska mäta och hur man syr. :D
Jamen hjälp! Jag tror att den du provade som är min var sydd av 140 cm tyg! Så det var inte konstigt om din blev stor =).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?