Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av cowgirl
Undrar om någon vänlig kan svar på ifall en Ella Roo 4,6 meters passar mig ?
Jag är ca 168 cm och väger ca 80 kilo.
Jag förstår att det kan vara individuellt men något hum måste någon ha...eller ?
Användarens profilbild
Av Linnea
jag tror nog att du kan knyta allt med den! Har ingen riktig koll på ella roo, men den lär ju knappast vara kortare (vissa märken är längre än utlovat &/ har snedskurna ändar som inte räknats med)

det bästa är om du hittar nån som du kan prova, hos en återförsäljare eller på sjalträff :)
Av Petra
Jag är 166 och väger nog som dig när jag inte är gravid. Min Ellaroo passar super då. Liten svans blir det på en x-omslut.
Av cowgirl
Tack för svaren.
Jo, det bästa hade nog varit att få se och känna på dem.....men men hur det ska gå till, inom överskådlig framtid, vet jag inte.
Får kanske ta en tur till GBG och kolla i affärer eller nåt....

Nån som kan rekommendera affär i GBG med stort utbud på sjalar ??
Användarens profilbild
Av kogkarin
Edenbaby finns i Göteborg. (Diddeli har den) De har ingen direkt butik men kontakta henne så kan det nog lösas! Nu tror jag iofs att hon är mitt i en flytt.

Annars är nog det bästa att komma till en sjalträff och klämma på lite sjalar så skulle du ju sedan kunna beställa via Internet. Vi brukar ha sjalträffar i Götet en gång i veckan.
Av cowgirl
Tack för infon.

En gång i veckan säger du ?
Om jag läst rätt så har det precis varit en så kanske det blir nästa vecka då ??

Fast det är långt till GBG "bara" för en sån träff känns det som, jag har drygt 17 mil enkel väg.....och köra ensam med 5månaders bebis är inte så kul i värmen....

Hade liksom känts mer befogat om jag nu skulle köpa en oxå :-)

Men men jag får fundera så får jag se hur det blir.
Användarens profilbild
Av kogkarin
Kolla också under sjalambassadörer. Det kanske finns någon i närheten av där du bor.
Användarens profilbild
Av Scharlott
cowgirl skrev:Fast det är långt till GBG "bara" för en sån träff känns det som, jag har drygt 17 mil enkel väg.....och köra ensam med 5månaders bebis är inte så kul i värmen....

Hade liksom känts mer befogat om jag nu skulle köpa en oxå :-)

Men men jag får fundera så får jag se hur det blir.
Brukar alltid rekommendera sjalträffarna som ett toppenbra tillfälle att prova och känna på lite olika bärsjalar och dessutom få hjälp med knytningarna. Förstår dock att 17 mil enkel resa med en 5 månaders bebis inte är bästa alternativet i denna värmen :roll:

Vet inte exakt var du bor, men jag var nyligen i Strömstad och förmodar det är närmare dig än Göteborg. Synd att jag inte såg detta då... Hade gärna träffat dig så du fått prova de sjalar jag hade med mig på semestern :D Har nämligen också en EllaRoo i den privata samlingen så då kunde du fått prova den 8)

Jag har förresten även svarat på ditt inlägg om en träff i Bohuslän. Hoppas den tråden tar lite fart :wink:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=28198
cowgirl skrev:Nån som kan rekommendera affär i GBG med stort utbud på sjalar ??
I Göteborgsområdet kan man handla bärsjalar/bärselar hos följande företag :wink:
Omhulda www.omhulda.com (finns i butik i centrala Göteborg - Drömma på Östra Skansgatan 3c i Haga)
Edenbaby www.edenbaby.se (Mölndal lite söder om Göteborg)
Deervillage www.deervillage.se (Lindome lite söder om Gbg)
MammaBarn www.mammabarn.se (Ingared ca 30 min från centrala Göteborg vid E20 mellan Lerum och Alingsås)

Har jag glömt någon?! :mitvit: I så fall får ni gärna komplettera listan :wink:

Jo, jag "gissar" även att Babyproffsen-butikerna säljer bärsjalar (precis som butiken i Nordby norr om Strömstad som jag besökte i veckan)
Av cowgirl
Tack så jöttemycket för ovanstående info.

Så synd att du inte visste det när du var häruppåt för det är precis Strömstad jag bor i !!

Nåja, jag har en syster i GBG, får väl åka och hälsa på henne i samband med GBG riksträff kanske så känns det ju öite mer meningsfullt och då kan jag kanske stanna över oxå.....jaja, vi får se.

Jodå, butiken i Nordby har jag varit på men de hade bara BäraBarn ringsjal , Tricot-Slen och Tricotti när jag var där....jag la undan en BäraBarn ringsjal Cappuchino men det verkar ju som att ringsjal inte är bästa alternativet just nu.....
Användarens profilbild
Av mojsan
..långt är det mellan strömstad o stenumgsund? Det är väl halvvägs iaf (jag känner stora hål i mina närggeografikunskaper avslöja sig...) Naimiez bor ju i Stenungsund. Lite närmare än Gbg, även om det finns fler av oss här.
Av cowgirl
mojsan skrev:..långt är det mellan strömstad o stenumgsund? Det är väl halvvägs iaf (jag känner stora hål i mina närggeografikunskaper avslöja sig...) Naimiez bor ju i Stenungsund. Lite närmare än Gbg, även om det finns fler av oss här.
Det är väl ca 12-14 till stenugngsund så det är en bit dit emd.
Men kanske det kan bli en liten träff i uddevalla, det är ca 10 dit så det kan man ju orka med.

Jag har kontakt med naimiez så vi får se hur det går.
'
Annars kommer jag säkert till träffen den 5/8 i GBG, slottskogen.

På söndag ska jag nog ( har blivit framskjutet flera dagar nu ) till Trollhättan, kanske kan träffa någon där eller i närheten och få kolla lite....
Användarens profilbild
Av mojsan
I trollhättan finns det någon, det vet jag, åtminstone sq, men henne har jag inte sett till här på ett tag. (hmm... jag har hängt här för länge och för mycket. eller...näe!) Har för mig det finns nån mer där i faggorna.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?