cowgirl skrev:Fast det är långt till GBG "bara" för en sån träff känns det som, jag har drygt 17 mil enkel väg.....och köra ensam med 5månaders bebis är inte så kul i värmen....
Hade liksom känts mer befogat om jag nu skulle köpa en oxå 
Men men jag får fundera så får jag se hur det blir.
Brukar alltid rekommendera sjalträffarna som ett toppenbra tillfälle att prova och känna på lite olika bärsjalar och dessutom få hjälp med knytningarna. Förstår dock att 17 mil enkel resa med en 5 månaders bebis inte är bästa alternativet i denna värmen
Vet inte exakt var du bor, men jag var nyligen i Strömstad och förmodar det är närmare dig än Göteborg. Synd att jag inte såg detta då... Hade gärna träffat dig så du fått prova de sjalar jag hade med mig på semestern

Har nämligen också en EllaRoo i den privata samlingen så då kunde du fått prova den
Jag har förresten även svarat på ditt inlägg om en träff i Bohuslän. Hoppas den tråden tar lite fart
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=28198
cowgirl skrev:Nån som kan rekommendera affär i GBG med stort utbud på sjalar ??
I Göteborgsområdet kan man handla bärsjalar/bärselar hos följande företag
Omhulda
www.omhulda.com (finns i butik i centrala Göteborg - Drömma på Östra Skansgatan 3c i Haga)
Edenbaby
www.edenbaby.se (Mölndal lite söder om Göteborg)
Deervillage
www.deervillage.se (Lindome lite söder om Gbg)
MammaBarn
www.mammabarn.se (Ingared ca 30 min från centrala Göteborg vid E20 mellan Lerum och Alingsås)
Har jag glömt någon?!

I så fall får ni gärna komplettera listan
Jo, jag "gissar" även att Babyproffsen-butikerna säljer bärsjalar
(precis som butiken i Nordby norr om Strömstad som jag besökte i veckan)