Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sessan
Bara undrar om det är någon som beställt sjal(ar) från USA. Jag är ju helt insnöad på Easy :roll: , men den är ju ganska dyr här i Sverige (1100+frakt).

När jag kollade här så såg jag att en Easy bara kostade $119+frakt (o frakten skulle bara gå på $10, om jag har fattat det rätt, jag kanske gör glädjekalkyler :oops:). Dollarn ligger för närvarande bara på typ 7,20:- så det skulle bli avsevärt billigare att köpa en sjal därifrån..

Ni som köpt sjalar från utlandet, är det nåt jag missat, eller kan det här stämma (hoppas, hoppas, hoppas ) :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Problemet är väl att man måste tulla och då blir det ju inte avsevärt mycket billigare. Men om du kan få företaget att skicka sjalen som Gift (gåva) så bör det inte bli någon tull. OM nu företaget vågar sig på det (det är ju inte lagligt om man säger så).

Jag har även för mig att någon fick tulla ändå, trots att det stod Gift på paketet vid något tillfälle :hmm:. Så riktigt säker är man nog aldrig....
Användarens profilbild
Av Clifford
Har man tur, så glider paketet genom tullen ändå... Det har vi varit med om... :D
Användarens profilbild
Av Sessan
Misstänkte att det måste finnas en hake.. :(

Var inne o läste på tullverket, o fattar det som att tullen gäller alla varor, men vi har beställt både böcker o filmer från amazon ett antal gånger utan något påslag.. :hmm: Kan det vara så att de paketen helt enkelt missats..?
Senast redigerad av Sessan den lör jul 08, 2006 09:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tinaw
Under 200 kr är det tullfritt. Annars ska både tull, moms och postens avgifter på.
Användarens profilbild
Av Sessan
Jag e övertygad om att vi har beställt för mer än 200:-.. så det finns kanske en chans att paket glider igenom.. frågan e om man vågar ta den risken? Får försöka ragga amerikanska vänner, så man kan få dem att köpa sjalen där o sen skicka hit den i ett diskret paket :wink:

Gahh, va skulle jag på Lins sjal att göra.. Jag e ju helt besatt nu.. :twisted:
Användarens profilbild
Av naggie
Jag äger en Peekaboo som har kostat mig 720:- :shock: :duh: :angry:
Mitt tips är att INTE beställa från USA
Användarens profilbild
Av Buscilla
naggie skrev:Jag äger en Peekaboo som har kostat mig 720:- :shock: :duh: :angry:
:ooops:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Om du får tulla så kostar den längsta varianten 1335 kronor. Jag har alltid fått tulla och jag handlar mycket från usa.
Av Aelia
När jag köpte min mei tai camo från usa, sparade jag mig 200:-
Hon skrev gift och 40$ värde på paketet, så jag hade tur, och jag skulle chansa :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
jag har handlat från usa ett par gånger.
Å aldrig behövt tulla. När vi gjorde "thaiväske-ordern" så slank det igenom tullen trots att det var ett STORT paket med MÅNGA väskor i. Å sen har jag beställt lite blöjinlägg en peekaboo å lite annat smått o gott. Jag har frågat om de kan skriva ner värdet till c:a 20 Dollar å de har de oftast gjort. Eller skrivit gift.
Användarens profilbild
Av Sessan
Kan tänka mig att det gäller att hitta rätt sajt att beställa ifrån. På http://store.attachedtobaby.com/ skriver de så här:
Please do not ask us to mark your product lower than what it is worth, both for your protection and ours. We also cannot label packages as "gift" - that is actually illegal and mail fraud and we would prefer to stay in business to continue to serve you. Be prepared to pay custom duties and perhaps a shipping delay at the border.
Så det är inte ens lönt att försöka be dem, men det finns ju uppenbarligen undantag på andra sajter..
Får man fråga var, ni som lyckats undvika tull, har handlat?
Användarens profilbild
Av persilja
Sessan skrev:Så det är inte ens lönt att försöka be dem, men det finns ju uppenbarligen undantag på andra sajter..
Ja! Jag är också intresserad av att veta. *ser väldigt snål ut och sneglar längtande på ännu en vävd sjal*
Användarens profilbild
Av Ingetora
Sessan skrev:Kan tänka mig att det gäller att hitta rätt sajt att beställa ifrån. På http://store.attachedtobaby.com/ skriver de så här:
Please do not ask us to mark your product lower than what it is worth, both for your protection and ours. We also cannot label packages as "gift" - that is actually illegal and mail fraud and we would prefer to stay in business to continue to serve you. Be prepared to pay custom duties and perhaps a shipping delay at the border.
Så det är inte ens lönt att försöka be dem, men det finns ju uppenbarligen undantag på andra sajter..
Jag har handlat endel från USA, och de har aldrig velat skriva ner värdet eller märka det som "gift", inte ens på Ebay (företag). Men paketen har inte fastnat i tullen heller.

Jag skulle köpt en Easy här i Sverige, sån enorm skillnad är det ju inte i pris och tänk vilket bök det blir om du skulle få en sjal med vävfel?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Sessan skrev:Misstänkte att det måste finnas en hake.. :(

Var inne o läste på tullverket, o fattar det som att tullen gäller alla varor, men vi har beställt både böcker o filmer från amazon ett antal gånger utan något påslag.. :hmm: Kan det vara så att de paketen helt enkelt missats..?
böcker är tullfria, det är nog därför :wink:

tullen är väldigt bra på att fånga paket faktiskt, alla jag fått som varit över 200 kr i värde har hamnat i tullen, förutom böcker då. (påslaget är 12% tull och 25% moms ovanpå varuvärde+frakt, om man vill räkna på vad det hamnar på totalt).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?